windows opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pintopie

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2001
Hallo,
Mijn zoon had een trojanvirus op de pc. Een vriendje van hem heeft alles leeggemaakt met een floppy en zei dat ik daarna gewoon W.XP kon installeren maar dat is makkelijker gezegd als gedaan. Als ik nu de pc aanzet krijg ik de C:/. Ik denk 'makkie' stop de cdrom van windows xp in de kast om het opnieuw te installeren. Wat denk je? Niets nada noppes. Wat ik ook doe C:/ of D:/ of E:/, ik krijg het niet geinstalleerd: invalid name of zoiets verschijnt op het scherm. Hoe kan ik dit nu oplossen zodat windows er weer op komt te staan? Please, help me.
Alvast bedankt en groetjes van Pintopie.

Hoe bedoel je leeggemaakt met een floppy ?
Kun je achterhalen welk programma er op de floppy stond ?

Stel de bios zo in dat de pc opstart met de cd-r, start vervolgens op met je XP cd, dan krijg je alle opties om te installeren en zo.

Je moet installeren vanaf de CD/rom.

Ga in de BIOS en wijzig de opstartvolgorde zo dat de CD/rom als eerste opstart.

Doe de CD/rom van Windows in de speler.

Verlaat nu de BIOS met opslaan.

De computer zal nu opstarten met de Windows CD.

Nu kun je als het goed is gewoon Windows installeren.

Uit jouw vraag kan ik afleiden dat het vriendje van je zoon MS-DOS heeft geinstalleerd op je computer. Als het goed is staat de computer zo ingesteld dat wanneer je de computer opstart er eerst gekeken wordt naar eventuele cd-roms in de cd-rom drives.
Typ daarom als je bij C:\ uitkomt: format c:
Antwoord op de vragen met ja. Als de formattering klaar is doe je de installatiecd van Windows XP in de computer en start je de PC opnieuw op. Waarschijnlijk wordt dan gevraagd of je de computer vanaf de cd-rom wil opstarten. Doe dit. Dan start waarschijnlijk het installatieprogramma voor Windows XP. Succes

windows xp

Hoe kom ik in hemelsnnaam in de bios??
Als ik achter C:>/format c: typ krijg ik bad command or file name of iets dergelijks....???:confused:

Re: windows xp

Geplaatst door pintopie
Hoe kom ik in hemelsnnaam in de bios??
Als ik achter C:>/format c: typ krijg ik bad command or file name of iets dergelijks....???:confused:

Dit is meestal door bij het opstarten op DEL te drukken, maar bij sommige pcs is het ook F1 ofzo

Windows XP

Ik snap er echt niks van. Als ik op del duw krijg ik heel even het windowslogo te zien en meteen sppringt hij weer naar de c prompt. Niks schijnt te werken. Ik denk dat ik dat vriendje maar eens ga bellen want die wist het allemaal zo goed! Hartelijk bedankt voor jullie steun! Alle tips zijn welkom en zullen worden uitgeprobeerd zolang ik dat manneke niet te pakken heb! Groetjes.

als je het windowslogo te zien krijgt, dan heb je al te laat gedrukt. Na het aanzetten van de pc druk je gelijk een paar keer op del. Dan kom je wel in het Bios.

Je kunt ook (omdat je toch de c-prompt ziet) de cdrom letter intikken, bv D: Dan type je in cd I386, dan de entertoets, dan winnt

Dan zou de installatie ook moeten beginnen.

Dus:

d: (enter)
cd I386 (enter)
winnt (enter)

Als D de cdrom is dus.
Waarschijnlijk heeft het vriendje format c: /s gedaan. Met die /s zet de de kale Dos erop. De command.com dus.

En om nu gelijk te formatteren bij een trojanvirus:rolleyes: . Als dat vriendje er nog niet aan was geweest konden we dat ook wel voor je oplossen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan