Windows opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo allemaal,
Ik heb nu een ruim een jaar een laptop (Acer Aspire 5003 WLMi). Omdat hij steeds trager begon te worden, heb ik besloten Windows opnieuw te installeren. Ik heb de nodige backups gemaakt en ben toen begonnen.
Eerst heb ik de cd-rom van Windows XP Home erin gestopt, in het BIOS veranderd dat eerst de cd-rom moet opstarten. Dit werkte niet, Windows startte gewoon op.
Omdat het niet werkte heb ik een opstartdiskette aangemaakt om alles maar te formatteren. Dit deed ik onder andere omdat ik dacht dat het misschien kwam doordat de C-schijf van NTSF-formaat was. Ik dacht, ik heb toch genoeg backups, dus er kan niets fout gaan.
Ik heb dus wat zitten proberen met fdisk. Ik heb volgens mij alle partities verwijderd en er één opnieuw aangemaakt. Daarna heb ik hem geformatteerd met de opstartdiskette.
Ik probeerde de cd-rom nog eens en het werkte nog steeds niet. Ik ben toen wat gaan zoeken op internet en kwam erachter dat je met een Recovery-cd (dat is wat bij de laptop zat) Windows niet opnieuw kunt installeren vanaf een lege schijf. :shocked:
Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen, ik heb een diskettestation ter beschikking en ik kan de bekijken welke bestanden er op een cd-rom staan.
Zou iemand me kunnen helpen en vertellen wat ik nu kan doen? Ik zit helemaal vast nu.

Kijk of je aan een complete XP SP2 cd kunt komen, indien je key voor een home of pro is, uiteraard daar een versie van, of gebruik een 98SE opstartflop met CD ondersteuning, en onderzoek die recovery cd of er een i386map op staat, dan kun via winnt de setup starten.

Ik ben erachter gekomen dat ik de verkeerde cd-rom had gebruikt. Ik ben nu Windows aan het installeren. Ik denk dat het nu wel lukt! Ik laat nog wel weten of het is gelukt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan