windows opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aeromaxx

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2006
Berichten
10
hallo, ik heb een laptop met daarop windows xp proffesional. ik heb deze laptop gekregen omdat deze niet meer werkte. ik heb hem echter weer aan de praat gekregen maar kom nu tot mijn ontdekking dat er een illegale versie van windows op zit. ik kan niet via het gebruikers scherm windows binnen komen vanwege de illegale versie. nu wil ik windows opnieuw installeren omdat ik een legale versie van windows heb voor de laptop. maar ik heb er geen bootdisc e.d. bij gekregen. nu is mijn vraag waar kan ik ergens aan bootdisc komen. en veschilt dit per versie van windows of kan ik elke bootdisc gebruiken.
ik heb al gekeken op www.bootdisk.com maar ben hier niet veel wijzer geworden.
graag hulp bij dit probleem.

mijn laptop is voorzien van een floppy en een cd-rom drive
 
Waarom zou je een bootdisk gebruiken. Je kunt gewoon met de XP cd de laptop opstarten en de nieuwe installatie starten.
 
Als je een xp cd hebt, kun je gewoon opstarten met de schijf erin. Na het laden van de bios op F8 drukken en voor cd kiezen, daarna gewoon installeren.
 
als ik dat doe krijg ik de melding dat de versie op de schijf nieuwer is als op de cd. en dat men deze dan niet installeren.
 
Je moet ook de cd in de lade doen, dan opnieuw opstarten en als u ziet staan : druk op een toets om vanaf cd te starten doet u dat.
Dan kunt u installeren , u moet wel formateren dan omdat hij anders weer de melding geeft dat huidige nieuwer is als die u wilt installeren.
 
Krijg je die melding direct of pas als je hem wilt gaan installeren.

Normaal krijg je de mogelijkheid om aan te geven op welke schijf/partitie je windows wilt installeren. Verwijderd daar de partitie waar windows nu op staat en maak hem daarna weer aan. Dan is alles zeker weg en kun je de andere cd gebruiken.

Je moet niet proberen om met je nieuwe cd en andere versie bij te werken dat gaat niet lukken.

http://www.computerfeeling.nl/pages/installwinXP.asp

Zoek naar
Nadat de setup de hardware configuratie heeft gecontroleerd krijg je de kans om de partitie op te geven waarop je Windows XP wilt installeren. Maak een keuze en klik op enter

Daar kun je door op D dan L en dan Enter te klikken de partitie verwijderen
Daarna met C weer een nieuwe maken

Daarna kun je verder gaan met Windows installeren.
 
Kun je ook nog even melden wat de oplossing voor je probleem was. Altijd handig voor andere leden met dezelfde vraag;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan