windows opnieuw installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

standalist

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
hallo,

ik heb zo rond mei een nieuwe pc gekocht en heb deze door azerty in elkaar laten zetten en daarna zelf windows 7 erop gezet. Nu is hij na een tijdje wat slomer geworden omdat ik er best veel op heb gedownload. ik heb nu al die bestanden op een externe harde schijf gezet maar de computer is nog steeds niet helemaal de oude. zo kan ik bijvoorbeeld niet eens gta 4 spelen zonder dat deze heel de tijd hapert terwijl dat makkelijk zou moeten lukken met mijn gtx 660. nu zat ik eraan te denken om gewoon windows opnieuw te installeren en zo weer een helemaal schone pc te hebben.

als ik dan iets wil downloaden doe ik het via een oude pc en zo kan ik de pc misschien schoner en dus beter houden, mijn vraag is dus eigenlijk: is het slim en veilig om windows 7 opnieuw te installeren of kan ik beter wat anders doen om een schone pc te krijgen?

ik heb trouwens een gedownloade versie van windows 7.

alvast bedankt .

Dat je Gta 4 niet kan spelen kan ook liggen aan de slechte port van Gta 4 naar de pc
Google maar is naar "Gta 4 lag" zelfs goeie computers hebben er last van.
Misschien kan je een paar van die fixes voor de lag proberen.

Als je computer ook echt slomer word, zijn er ook wel andere manieren om hem misschien wat sneller te maken

Bijvoorbeeld ccleaner laten draaien op je computer en op malware controleren met malwarebytes
Verwijderen van games en programma,s die je niet meer gebruikt en misschien wat minder programma laten opstarten met Windows.

Je kan natuurlijk ook gewoon je Windows opnieuw installeren als je van alle belangrijke bestanden een back-up hebt gemaakt!
Dat is denk ik toch de snelste manier om weer een schone pc te krijgen zonder teveel moeite.

Laatst bewerkt:
hallo, bedankt voor je reactie

ik zat eraan te denken om een ssd te kopen en daar windows op te zetten.
dan kan ik op die ssd internet en windows zetten en heb ik mijn harde schijf voor gewone bestanden.
ik zat er dan aan te denken om een kingston 60 gb ssd te kopen.

is dit misschien een goed idee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan