Windows opstarten duurt lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

pygmalion

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Berichten
51
Beste mensen,

De laatste tijd merk ik dat Windows Vista (Home Premium) nogal de tijd neemt om op te starten, en met opstarten bedoel ik: als je de computer aanzet en Grub (bootmenu van Ubuntu, mijn laptop is tweevoudig opstartbaar, maar dat had tot nu toe geen problemen opgeleverd) verschijnt, als je Vista kiest (of je wacht 5 sec) dan komt zo'n Windows laadbalkje. Na een paar seconden is ie weg en wordt (of blijft) het scherm zwart. Na zo'n 5 (!) minuten, komt het aanmeldingsscherm, waar je je naam en wachtwoord in kunt typen. Weten jullie hoe dat komt? Misschien door een windows update ofzo? Het is trouwens wel zo, dat hij niet altijd langzaam opstart, heel af en toe is ie heel snel, maar normaal start ie wel zo op zoals boven beschreven. Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groeten,

Pygmalion
 
Alleen je vista start dus traag op?

Ja, misschien is dit wel door een update, ik weet hiet niet zo, het kan vanalles zijn.

Om het simpel te houden kan je eerst eens systeemherstel proberen(moest het niet geholpen hebben kan je het altijd terugdraaien :thumb:)
 
Waarom systeemherstel, dan raak ik toch meer kwijt dan alleen update's? Update's kan ik toch gewoon verwijderen?
 
Waarom systeemherstel, dan raak ik toch meer kwijt dan alleen update's? Update's kan ik toch gewoon verwijderen?

je kan proberen de updates gewoon te verwijderen ja...
Echter uit eigen ervaringen heb ik al opgemaakt dat het verwijderen van updates niet helemaal goed werkt, er blijft altijd iets achter ofzo...
Als je programma's hebt geinstalleerd zijn deze inderdaad ook weer weg, dat is wel minder leuk natuurlijk :confused:
 
Als je een systeemherstel doet behoudt je de programma's als zijnde de updates. Dat moet helemaal geen probleem opleveren.
 
Ik denk dat ik de oplossing heb!
Dan moet je klikken op Windows Update, en daarna in het linker balkje op geïnstalleerde updates. Daar kan je een update verwijderen door er met de rechtermuisknop op te klikken> verwijderen. Zie afbeeldingen.
 

Bijlagen

  • Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    76,9 KB · Weergaven: 61
  • Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    79,6 KB · Weergaven: 58
Ik denk dat ik de oplossing heb!
Dan moet je klikken op Windows Update, en daarna in het linker balkje op geïnstalleerde updates. Daar kan je een update verwijderen door er met de rechtermuisknop op te klikken> verwijderen. Zie afbeeldingen.

We weten al hoe je updates verwijdert?
 
Als je een systeemherstel doet behoudt je de programma's als zijnde de updates. Dat moet helemaal geen probleem opleveren.

Wat je hier zegt is me niet helemaal duidelijk, als je nu systeemherstel naar eergisteren uitvoerd, gisteren heb je neem nu bijvoorbeeld office word en de updates geinstalleerd, dan is dat programma weer gedeinstalleerd alsook de updates... ;)
 
Wat je hier zegt is me niet helemaal duidelijk, als je nu systeemherstel naar eergisteren uitvoerd, gisteren heb je neem nu bijvoorbeeld office word en de updates geinstalleerd, dan is dat programma weer gedeinstalleerd alsook de updates... ;)

Maar ik heb dat probleem allang he, denk minstens 1 maand, dus ik weet niet precies naar welke tijdstip ik moet restoren. In die ene maand heb ik ook van alles en nog wat geinstalleerd, dus die wil ik liever niet kwijt. Ik zal kijken of het aan de updates ligt. Ik ga ze gewoon allemaal verwijderen en dan weer installeren.
 
Je kunt even kijken welke processen tijdens het opstarten mee opstarten
vaak zitten hier een hele boel onnodigen tussen,

Start > typ: msconfig > Tabblad: Opstarten
hier zijn alle opstart processen te vinden,
ook kun je de temporary map even leeg maken

Start > typ: %temp% > delte alles, (tenzij sommige bestanden niet kunnen)

Heel veel succes,
Mvg, Remco
 
Je kunt even kijken welke processen tijdens het opstarten mee opstarten
vaak zitten hier een hele boel onnodigen tussen,

Start > typ: msconfig > Tabblad: Opstarten
hier zijn alle opstart processen te vinden,
ook kun je de temporary map even leeg maken

Start > typ: %temp% > delte alles, (tenzij sommige bestanden niet kunnen)

Heel veel succes,
Mvg, Remco

Ja dat heb ik ook tig keer al gedaan eik:p Maar volgens mij ligt het niet daaraan, want niet het opstarten na het aanmeldingsscherm duurt lang, maar ervoor
 
Installleer CCleaner,, (te vinden via Google)
deze schoont ook allerlei mappen op waardoor processen sneller worden uitgevoerd...

Ook heeft de HDD leeg maken vaak groot effect.

Mvg,
 
CCleaner heeft heel wat verwijderd (zo'n 500 mb aan rotzooi), maar windows start niet sneller op. Ook wordt de hardeschijf maandelijks gedefragmenteerd.
 
kan het ook je netwerk zijn even zonder netwerk opstarten

heb ik ook gehad hij kon geen verbinding met mijn netwerk schijf krijgen


suk 6 wim
 
kan het ook je netwerk zijn even zonder netwerk opstarten

heb ik ook gehad hij kon geen verbinding met mijn netwerk schijf krijgen


suk 6 wim

Hoe start ik het zonder netwerk op? En eenmaal opgestart, hoe schakel ik het netwerk weer in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan