windows opstarten vanaf cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.
het enige wat ik heb bij de laptop is een systeem cd en recovery cd's.
Geen windows dus.
Wel een sticker op de onderkant van de laptop met het windows serie nummer.
Maar zal es proberen via usb te booten hoewel ik hiervan nog nooit eerder heb gehoord.
maar tis het proberen waard.

heb het gevonden maar gaat niet lukken want wederom moet ik in de bios de 1e boot omzetten naar usb mocht mijn laptop het kunnen.

Laatst bewerkt:
Ok,installeer de HP utility en Winimage en maak een nieuwe map "win98se" aan.

Bij Winimage niets invullen gewoon doorgaan met installeren.

Start Winimage en open de boot98se.exe file.Klik met rechts in het rechterschem en kies "Extract".

Blader in het volgende scherm naar de win98se map,om daar de files te extracten.

Vink ook "Extract with pathname" voor de zekerheid even aan.

Als er belangrijke files op de stick staan,dien je daar een backup van te maken!!

USB-stick erin en start vervolgens de HP utility op.Vink "Create a Dos statup disk" aan en blader via "using Dos system files located at" naar de win98se map en klik Start.

De stick wordt nu geformatteerd en worden de Dos opstart files command.com,io.sys en msdos.sys naar de stick geschreven.

Laat de stick in de usb-poort zitten en start de laptop opnieuw op.

Hopelijk krijg je nu een Dos-promt te zien.

Heb dus via me desktop me usb bootable gemaakt zoals je hebt beschreven.
Even ter info ik kan me laptop niet opstarten omdat ik steeds de melding krijg onvoldoende systeembronnen voor de API. En in de bios kom ik dus ook niet vanwege een ww dat ik niet heb.

En heb elke usb poort op melaptop geprobeert maar hij boot niet vanuit de usb.

Word denk ik toch rondvragen naar iemand die me bios kan resetten.

Even ter info ik kan me laptop niet opstarten omdat ik steeds de melding krijg onvoldoende systeembronnen voor de API.
Deze storing is er kennelijk bijgekomen,nadat je de stick bootable hebt gemaakt?
En in de bios kom ik dus ook niet vanwege een ww dat ik niet heb.
Dat is bekend.
En heb elke usb poort op melaptop geprobeert maar hij boot niet vanuit de usb
Soms,hangt van het bios af,is het mogelijk om met de F8-toets een soort bootmenu te krijgen.Kijk of dit lukt,dan kun je misschien wel van usb booten vanuit dat menu.

De F8-toets direct indruuken,nadat je de info van de hardeschijf op het scherm ziet verschijnen,of op de F8-toets blijven tappen.
Word denk ik toch rondvragen naar iemand die me bios kan resetten.
Begint er op te lijken inderdaad.

Je vindt het niet prettig,om zelf de Laptop te openen en de batterij even los te halen?

Deze storing is er kennelijk bijgekomen,nadat je de stick bootable hebt gemaakt?

Dat is bekend.

Soms,hangt van het bios af,is het mogelijk om met de F8-toets een soort bootmenu te krijgen.Kijk of dit lukt,dan kun je misschien wel van usb booten vanuit dat menu.

De F8-toets direct indruuken,nadat je de info van de hardeschijf op het scherm ziet verschijnen,of op de F8-toets blijven tappen.

Begint er op te lijken inderdaad.

Je vindt het niet prettig,om zelf de Laptop te openen en de batterij even los te halen?

de storing was er al daarom dat ik dit topic opende om te zien of ik windows er op een of andere manier op kon zetten.

En F8 helpt niet kan enkel kiezen voor veilige modus vga modus etc.

Niets van boot opties.

Ik heb windows inmiddels weer erop staan.
Heb de hdd uit me laptop gehaald deze in een andere laptop
gestopt en vanuit deze laptop geformatteerd en windows opnieuw erop gezet.

Nu zie ik diverse progjes om het bios wachtwoord software matig te verwijderen
maar welk programma is een goede en hyoe werkt zoiets?
Iemand hier enige ervaring mee?

Heb de hdd uit me laptop gehaald deze in een andere laptop
gestopt en vanuit deze laptop geformatteerd en windows opnieuw erop gezet.
Geen problemen met drivers gehad?De hardware zal vast verschillen tussen de 2 laptops.
Nu zie ik diverse progjes om het bios wachtwoord software matig te verwijderen
maar welk programma is een goede en hyoe werkt zoiets?
Iemand hier enige ervaring mee?
Softwarematig betekent,dat het proggie van een bootable cd gedraaid moet worden en booten van CDRom lukt bij jou niet ;)

Je zult dus het bios op het moederbord moeten proberen te resetten,door de batterij enige minuten te verwijderen,of de jumper gebruiken,zoals in onderstaand geval.

De volgende tekst is van Lange Pier.
http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1733042&postcount=5

"In laptops zitten vaak een knoopcel batterypacks, gesoldeerd op het moederbord, d.m.v. gepuntlast op een paar clips, dan zul je de resetpads of jumper moeten vinden."

Hier wat afb. van een batterij,bij de 3e zie je ook gelijk de bedoelde jumper zitten.

http://www.hardwaresecrets.com/article/81

Op de bijgevoegde afb. zie je een ander (meer voorkomend type) jumer,rechtsonder de batterij en vaak is die dan zwart.

Greetz

Bijlagen

• batterij.jpg
    batterij.jpg
    87 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Nee hoor hdd weer terug in em laptop en hij gaf meteen mijn hardware aan en heb die via acer systeem cd geinstalleerd zonder enig probleem.

Maar wanneer ik de hdd uit me laptop haal zou die dan niet automatisch van cd rom gaan opstarten?
Anders kan ik alsnog het bios ww verwijderen.

Want logisch is het niet.

Zijn volgens mij weinig laptops en of desktops die vanaf cd rom opstarten.
Ze zijn normaal ingesteld met de hdd als 1e source.
Want als ik mijn desktop de cd rom als 1e zet en k heb een game cd ofzo erin dan krijg ik de melding ongeldige systeem diskette.

Maar wanneer ik de hdd uit me laptop haal zou die dan niet automatisch van cd rom gaan opstarten?
In plaats van te vragen,had je dat allang kunnen testen natuurlijk :p
Anders kan ik alsnog het bios ww verwijderen.
Je geeft geen enkele opmerking,naar aanleiding van het voorstel om de batterij te verwijderen en\of het bios te resetten met die jumper :(:confused:
Zijn volgens mij weinig laptops en of desktops die vanaf cd rom opstarten.
Ze zijn normaal ingesteld met de hdd als 1e source.
Juist niet naar mijn idee,want hoe zou je anders met een recovery cd,een laptop naar de fabrieksinstellingen terug moeten zetten als je niet meer in Windows kunt komen.M.a.w. een vergelijkbaar probleem waar jij nu ook meer worstelt ;)
Want als ik mijn desktop de cd rom als 1e zet en k heb een game cd ofzo erin dan krijg ik de melding ongeldige systeem diskette.
Het woordje "want" duidt op iets waar ik de logica niet van snap :confused:

Verder wijst "als ik mijn desktop de cd rom als 1e zet en k heb een game cd ofzo erin dan krijg ik de melding ongeldige systeem diskette",terecht naar het feit,dat een "game cd" niet bootable is (zoals een originele Windows cd dat wel is) en daarom krijg je de melding "ongeldige systeem diskette".

Het woord "diskette" is wat verwarrend,de melding geeft gewoon aan dat er geen bootable medium gevonden wordt.

Greetz

Laatst bewerkt:
In plaats van te vragen,had je dat allang kunnen testen natuurlijk :p

Je geeft geen enkele opmerking,naar aanleiding van het voorstel om de batterij te verwijderen en\of het bios te resetten met die jumper :(:confused:

Juist niet naar mijn idee,want hoe zou je anders met een recovery cd,een laptop naar de fabrieksinstellingen terug moeten zetten als je niet meer in Windows kunt komen.M.a.w. een vergelijkbaar probleem waar jij nu ook meer worstelt ;)

Het woordje "want" duidt op iets waar ik de logica niet van snap :confused:

Verder wijst "als ik mijn desktop de cd rom als 1e zet en k heb een game cd ofzo erin dan krijg ik de melding ongeldige systeem diskette",terecht naar het feit,dat een "game cd" niet bootable is (zoals een originele Windows cd dat wel is) en daarom krijg je de melding "ongeldige systeem diskette".

Het woord "diskette" is wat verwarrend,de melding geeft gewoon aan dat er geen bootable medium gevonden wordt.

Greetz

Applaus voor de paus.

Ik vraag altijd liever voordat ik iets ga proberen en het probleem daarmee erger maak.
Volgens mij is daar ook een help forum voor.

Mocht ik nog een oplossing vinden meld ik me wel.

Bedankt voor de tips/suggesties/kritiekjes... ;)

Ik vraag altijd liever voordat ik iets ga proberen en het probleem daarmee erger maak.
Volgens mij is daar ook een help forum voor.
Dus jij denkt,dat het voorstel om de bios te resetten iets is wat niet goed is :shocked:

Dan ben ik benieuwd wie je dan wel gaat geloven,iemand op een ander "help" forum misschien :D

Greetz

I DID IT....

Bios wachtwoord is ervan.
Via Acer site nieuwe bios gedownload met een tool erbij om hem te upgraden.
Daarna was het WW weg.

Iedereen bedankt voor de hulp hiero....

Een upgrade,dat vind ik ook een mooie oplossing :thumb:

In elk geval,blijkt dat het wijzigen van het bios het wachtwoord verwijderd ;)

Toch weer wat opgestoken.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan