Windows overzetten van oude naar nieuwe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboutermans

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Na 4 jaar heb ik 2 kleine wijzigingen aangebracht in mijn systeem. Ik heb de 2x 1GB geheugen kaarten vervangen door 2x 2GB. En een extra harddisk geplaatst (1TB) naast de oude 250GB harddisk.

Nu wil ik de nieuwe harddisk als hoofdschijf gaan gebruiken, en de oude als backup voor belangrijke bestanden gaan gebruiken. Na wat zoeken heb ik gevonden dat ik de oude harddisk moet clonen naar de nieuwe. Ik heb inmiddels HDClone gedownload, als ik met dit programma de schijf cloon wordt de nieuwe schijf dan ook gelijk gebruikt om windows vanuit te booten? Of moet ik dan nog meer handelingen verrichten? Zo ja welke?

Je zal na het klonen de opstart volgorde in het Bios moeten aanpassen. Ook mogelijk om fysiek de schijven van aansluiting te wisselen.

Ik heb de schijf nu gecloond, het probleem is nu echter dat de copie eveneens de zelfde maximum grote heeft. Deze wil ik vergroten hoe doe ik dat? Als ik het via schijfbeheer probeer krijg ik de volgende melding:
Door de geslecteerde bewerking worden de geselecteerde standaarschijven omgezet in dynamische schijven. Wanneer deze schijven eenmaal dynamisch zijn, is het niet meer mogelijk om een geïnstalleerd besturingssysteem vanaf een volume op deze schijven (behalve vanaf het huidige opstartvolume) op te starten. Weet u zeker dat u wilt doorgaan?

Wanneer ik dan op "ja" druk krijg ik het volgende
De bewerking is ongeldig. De opgegeven parameters zijn ongeldig of de bewerking kan niet op het geselcteerde object worden voltooid. Raadpleeg de help van schijfbeheer voor meer informatie over het juiste gebruik van de bewerking.

Wat moet ik doen om de schijf ruimte te vergroten?

Bij zoiets zal ik de Active Live CD gebruiken om de sectors naar de oude terug te zetten. (dus meer sectors instellen)
Met Hiren´s boot cd of Ultimate Boot CD moet het volgens mij ook lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan