windows P en back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Ik heb 2 pc's 1 met win pro en 1 met win home.Op allebei mijn pc staat de funktie back-up.Ik ga ernaartoe door te klikken op start-alle programma's-bureaaccesoires-systeemwerkset en dan back-up.Een collega op mijn werk beweerd dat hij deze funktie niet heeft op zijn home edition.Mijn vraag is kan dat en hoe kan hij deze funktie eventueel instaleren?

Geplaatst door dekleinewitte
Mijn vraag is kan dat en hoe kan hij deze funktie eventueel instaleren?

Dat kan. Die back-upfunctie maakt (om redenen die alleen Microsoft kent) geen deel uit van de standaardinstallatie van de Home-editie.

Deze functie kan hij eventueel installeren vanaf de cd van XP Home (waar die dus wel gewoon op staat). Hoe dat moet wordt hier beschreven: http://windows.about.com/library/weekly/aa020203a.htm

Configuratiescherm>software>windows onderdelen toevoegen (waarschijnlijk)

Buffy,mijn engels is helaas niet zo goed.wat bedoeld men met:plaats de cd en dan staat er:run NTBackup.MSI kan jij hier iets van maken want dit begrijp ik echt niet goed.Als mijn collega nu gewoon doet zoals in de volgende toppic staat.config -software en dan windows onderdelen toevoegen en hij kiest hier voor bureaaccesoires en hulpprogramma's komt hij er dan ook niet?

Gewoon de XP CD in de pc stoppen, daarop de folder D:\Valueadd\msft\ntbackup opzoeken (D: kan ook een andere letter zijn, afhankelijk van welke letter de diskdrive waar de cd in zit heeft), en in die map het programma NTBACKUP.MSI (of gewoon "Ntbackup") opzoeken; dat programma'tje draaien (door dubbelklikken). Dan krijg je een Wizard en wordt de back-upfunctie vanzelf geïnstalleerd. Als hij klaar is, klik je "Finish" et voilà - de back-upfunctie is verschenen bij Bureau-Accessoires -> Systeemwerkset.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan