Windows (pc) vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Zou ik mijn pc kunnen vergrendelen als deze aan staat?.Ik bedoel dat deze gewoon aan staat en dat er niemand buiten mezelf deze kan ontgrendelen.
Eigenlijk zoiets als de slaapstand waar dan een wachtwoord moet gegeven worden,alleen wil ik dat niemand kan zien dat de pc vergrendeld is en dat de screensaver na 10 min ook gewoon actief word, maar dat de pc ongeacht de handeling (buiten degene die ik alleen ken) kan ontgrendeld worden.
De bedoeling is om diegene die aan mijn pc zit te prutsen terwijl ik er even niet ben slim af te zijn,maar het moet lijken alsof de pc normaal werkt ,anders krijg ik vragen van waarom is uw scherm zwart etc.
Dynamisch ontgrendelen kan ik niet gebruiken omdat deze blue-tooth gebruikt en dat niet voorzien is op mijn pc.

Ctrl + Alt + Del en daarna klik je Vergrendelen.

Energiebeheer aanpassen
- Start > instellingen > typ in zoekvak: Energie
- Kies: Instellingen voor energiebeheer
- Slaapstand: Nooit

De bedoeling is om diegene die aan mijn pc zit te prutsen terwijl ik er even niet ben slim af te zijn
Gaat niet lukken, druk maar eens 5 sec op de aan/uit knop. Iedereen kan je pc uitzetten.

Laatst bewerkt:
indien de pc uitgezet word en terug aan dan moet een ww ingegeven worden,dan zit de prutser vast.
Als ik Ctrl + Alt + Del en daarna klik je Vergrendelen zou toepassen hoe doe ik dat dan terug ongedaan?

Nu word het verwarrend,in #2 staat de manier om te vergrendelen.Doet Windows toets en L dan hetzelfde en hoe ontgrendel ik dan weer?

Ctrl + Alt + Del en daarna klik je Vergrendelen.

.... hoe doe ik dat dan terug ongedaan?
Op de normale manier inloggen (bijv. spatiebalk en wachjtwoord) dan zit je direct weer in de situatie waar je was.
Vergelijk het met "uit slaapstand halen" alleen in dit geval staat de computer al aan.

LangePier geeft de snelle manier om te vergrendelen: Windows toets ingedrukt houden en dan op L drukken (L komt van Lock)

Laatst bewerkt:
Alleen wil ik dat niemand kan zien dat de pc vergrendeld is en dat de screensaver na 10 min ook gewoon actief word
Iedereen kan zien dat de pc vergrendeld is.
In de vergrendelstand werkt de ingestelde screensaver niet, bij mij blijft de pc wel aan maar gaat het beeldscherm in de slaapstand (zwart).

Als ik de gevolgde tips uitvoer dan verschijnt het vergrendelscherm,is er geen manier om dat weg te krijgen zodat het beeld dat actief was blijft?

Open een paar programma's.
Maak een screenshot van het scherm (toetsenbord PrtSc).
Zet deze afbeelding (de screenshot) als achtergrond in het inlogscherm (via Instellingen).
Verwijder de app "klokje" van het inlogscherm (via Instellingen).

Op het inlogscherm zie je dan de screenshot van het bureaublad.

Is je vraag alleen om op je werk niet te hoeven werken :D

Is je vraag alleen om op je werk niet te hoeven werken :D

Neen het is thuis dat er een prutser van het vrouwelijke geslacht zit hoewel ik geen geheimen heb, zeker niet op de pc.
Jammer dat er geen manier is dat na vergrendeling alles eigenlijk blijft zoals het is alleen dat er niets kan gedaan worden tot je met de juiste code /ww de pc ontgrendeld.
Uw laatste tip is uitgesloten voor mij daar het opvalt dat plots het beeld niet meer veranderd en ik altijd om de min een ander bureaublad heb.
Toch bedankt voor de tip.

Nogmaals dank,hier zal zeker iets tussen zitten
edit 17/10
Keyfreeze is geweldig en perfect wat ik zocht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan