Windows Pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Beste helpmij-ers

Ik heb een probleem met windows vista, namelijk dat sommige pictogrammen niet kloppen met de default instellingen van vista...

1190377903-240.jpg

[op deze afbeelding staat een voorbeeld van een Textdocument/kladblod (extensie: .txt) nu lijkt het me zo dat dit niet de juiste pictogram is?]

Hoe kan ik dit aanpassen en of misschien herstellen?
Dit is trouwens ook met Gecomprimeerde mappen en met JPG bestanden en nog een aantal dingen die niet echt opvallen

Laatst bewerkt:
Lukt dat niet op dezelfde manier als in XP? Dus rechtsklikken op het icoon, Eigenschappen kiezen, tabblad Snelkoppeling en dan Ander pictogram"?

Lukt dat niet op dezelfde manier als in XP? Dus rechtsklikken op het icoon, Eigenschappen kiezen, tabblad Snelkoppeling en dan Ander pictogram"?

Nee dat werkt alleen met programma's/mappen die niet standaard op windows/systeem32 staan...
Gewoon steeds als ik een nieuwe TXT document aanmaak dan krijg ik zo'n stom printertje met een plusje :confused::confused:
Maar in een van de tabbladen staat geen optie met snelkoppeling (ook niet in xp)

Probeer eens: [Windows-toets]R -> control folders

Ga naar tabblad Bestandstypen
Zoek de extensie TXT op, klik erop, en kies de knop Geavanceerd.

Kijk of je daar een ander pictogram kunt instellen? Blader naar de System32 map van je Windows, en kies daar Notepad.exe. Klik een paar keer Ok om het standaard icoontje dat hoort bij Notepad.exe (=Kladblok) in te stellen als standaard icoon.

(Hopelijk werkt dit onder Vista net zoals onder XP, want de instructie is op XP gebaseerd).

Succes,

Tijs.

Kijk of je daar een ander pictogram kunt instellen? Blader naar de System32 map van je Windows, en kies daar Notepad.exe. Klik een paar keer Ok om het standaard icoontje dat hoort bij Notepad.exe (=Kladblok) in te stellen als standaard icoon.

(Hopelijk werkt dit onder Vista net zoals onder XP, want de instructie is op XP gebaseerd).

Succes,

Tijs.
In windows vista is dit helaas niet het geval, in XP wel.... :confused:

Succes,

Tijs.

emm ja.. dat van windows toets r control folders.. snap ik niet egt.. (klinkt een beetje dom):o maar ik weet niet meer hoe ik daar kan komen.. t was me een keertje gelukt. maar kan iemand ff stap voor stap zegge hoe ik de standaard pictogrammen in xp kan wijzigen

Nja erg bedankt in iederegeval ;)
Ik ga binnekort even de Windows Vista SP1 betá maar even instaleren ik denk dat die dan wel weer goed is omdat het hele systeem dan een refresh krijgt

je zou inderdaad sp1 kunnen gaan installeren en ik zou het ook zowiso doen maar het is al volledig afgewerkt hoor sp1 ;)

het is geen bèta meer :thumb:

emm ja.. dat van windows toets r control folders.. snap ik niet egt.. (klinkt een beetje dom):o maar ik weet niet meer hoe ik daar kan komen.. t was me een keertje gelukt. maar kan iemand ff stap voor stap zegge hoe ik de standaard pictogrammen in xp kan wijzigen

Windows-toets is de toetsenbordknop met het 'vlaggetje' als opdruk. Die is te vinden tussen de linker Ctrl- toets en linker Alt- toets.
Hou je die ingedrukt, terwijl je de R intoetst (vandaar het woord toetscombinatie), dan opent het Uitvoeren vakje. Daar vul je dan de woorden control folders in, en drukt op Ok.

Succes,

Tijs.

em Tijs

ja,, dat van windows toets + R dat had ik gedaan maar bij mij opende hij realplayer XD

ik heb de oplossing gevonden om de standaard pictogrammen te wijzigen

Start >> Configuratiescherm >> Mapopties >> Bestandstypen >> selecteer bijv. .txt druk geavanceerd >> ander pictogram en voila :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan