Windows Prestatie werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene79

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2015
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem dat ik mijn Windows 7 niet kan classificeren, ik krijg een foutmelding (Kan de Windows Prestatie-index voor uw computer niet berekenen) Kan de prestatie voor het afspelen van video niet meten.

Ik heb een HP compaq CQ2000 PC Modelnummer: CQ2910ED.

Ik heb de nieuwste Java,Flashplayer, ik heb met het programma DriverNavigator alle drivers gedownload en geüpdatet de laatste nieuwe versie.

Maar hoe kan ik nu wel mijn pc classificeren?

Bedankt alvast

Hoi Rene

Volgens mij oplossing voor zoiets kan je hier vinden --->> KLIK <<--- Scroll naar beneden tot tittel Het Berekenen Van de Basiscore Werkt Niet Meer ?

Bedankt voor de link, echter heb ik die registersleutels niet erin staan.

Ik heb wel de map kunnen verwijderen die in de link staat, maar als ik naar systeem ga is de optie weg om prestatie uit te voeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Rene

Let maar a.u.b. daar een beetje beter op :(
Na tittel HET BEREKENEN VAN DE BASISSCORE WERKT NIET MEER? begin je met in vindows verkenner uit een map ( dus geen map verwijderen ! ) bestanden verwijderen vervolgens uit register je moet twee sleutels ook verwijderen
enz.. dit moet je a.u.b. wel voorzichtig doen, anders als je niet weet hoe je deze tip daar moet volgen laat maar liever dat door een deskundige doen ...

Bovendien ( en dat is ook nieuw voor mij ! ) met commando WINSAT.EXE formal in uitvoeren (bij start ! ) in te typen, via CMD je kan een hele mooie prestatietest handmatig uit te voeren ... ( net heb ik zelf uitgetest en het werkt uitstekend ! ) ..
Dit zal je eventueel wel ook zonder risico kunnen proberen/ of uittesten ...

Laatst bewerkt:
Ga naar het startmenu en tik in het zoekvak: %SYSTEMROOT%\Performance\WinSat\DataStore
- verwijder hierin alle .xml bestanden
- herstart Windows en laat Windows de score opnieuw bepalen

Schijnt wel te werken.....

@Hoi LP

Ben bang dat Rene heeft map DataStore nu verwijdert en in paniek geraakt en dat is toch geen punt .... in principe deze map kan weer terug ook aangemaakt worden ...toch ? :D

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad die map verwijderd, hoe maak ik deze weer aan, standaard zou het moeten werken met een nieuwe installatie

Uiteindelijk je kan die map maken daar waar je die verwijdert ook hebt onder dezelfde naam zoals die daar was ( maar per-se hoef dat niet ! ) en dat is dus DataStore ...deze heb je verwijdert toch ??
Als je ook twee sleutels zoals bij instructie staat verwijdert hebt, en ook als je precies zo zoals LP dat zei gedaan hebt en alle .xml bestanden verwijdert als je hebt ( maar dat kan dus niet meer als je hele map verwijdert hebt ) ..
Dan zal moeten werken ...

Laatst bewerkt:
Ik vind het vreemd op mijn anders pc werkt het namelijk wel om die presetatie uit te voeren, zonder allerlei dingen vooraf te doen

Ja Rene ...:(

Maar je begon topic met woorden over prestatie dat bij jou niet doet ...toch ?? :( ?

Klopt op 1 pc niet en op de andere pc met de zelfde Windows 7 werkt het wel

En Rene alles wat gesproken in dit topic over deze probleem hier was, je moest in betreffende laptop ( of PC ? ) waar deze probleem voorkomt uitvoeren ...logisch toch ? :(

Waarom nu ineens begin je over tweede systeem, werkt je nu dus op of met goede waar prestatie wel doet/ of deed ?? :( ?

Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe pc met de zelfde Windows erop en daar werkt het niet. Die registersleutels die staan nergens zoals in die link staat aangegeven.

:confused: Weer een fout van je ! :(

Je begint nu non/stop over je goede systeem en hoe je naar goede systeem gekeken hebt, vergelijkt hebt enz.en dit en dat .... jej jej :(

Dat moest je niet doen Rene, sprake is over twee sleutels welke je moest in foutieve systeem wel vinden, die zijn foutief ontstaan, en moeten ze verwijdert worden ..
Plus dat je moest daar slechts map DataStore leeg maken ...

Laatst bewerkt:
Zoals ik al meerdere malen heb aangeven die registersleutels staat nergens op het foute systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan