Windows problemen | Firewall, ipconfig..

Status
Niet open voor verdere reacties.

superschotje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2005
Hallo iedereen,

Ik heb nogal aparte problemen met mijn computer.

Mijn systeem:
Windows xp home --> sp2
Pentium 4 blabla..
Sweex annex-a router
2computers aangesloten op het netwerk

Sinds een tijdje doet mijn windows firewall het niet meer. Als ik hem wil starten staat er:
"....bijbehorende service is niet gestart. Wilt u de service windows firewall (wf) / internet... (ics) starten?"

Als ik deze service wil starten via services staat er dat de afhankelijkheids service niet gestart is. (fout 1068) Dit is afhankelijkheidservice "network connections". Als ik deze wil starten komt er de volgende fout:
"kan network connections service niet start op loc.. computer:ongeldige toegang tot geheugenlocatie (fout 998)"

De afhankelijkheidservice van network connections is remote procedure call en die wil gelukkig wel starten.

Het probleem ligt dus volgens mij bij network connections. Ik weet echter niet hoe ik dit moet oplossen.

Verder doet het ipconfig command het ook niet meer.
Fout: "Kan de toepassing niet juist initialiseren... fout 0xc000005...."

Verder heb ik 2 computers op de router aangesloten die ook met elkaar verbonden waren op het netwerk. Maar deze verbinding staat ook niet meer in "mijn netwerklocaties"

Verder doet internet (op beide computers) het nog goed, en heeft de router nog wel contact enz.

Als ik in het configuratiescherm op netwerkverbindingen klik reageert dat scherm niet meer.

Dit waren zo ong. alle problemen. En ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg Niels.

Edit:
Geen virussen zegt avast
Geen spyware zegt spybot

Laatst bewerkt:
welkom bij helpmij.

Haal hier ad-aware op en laat deze je computer eens scannen.
Doe ook eens een virusscan.
Heb je het probleem dan nog laat het dan weten.

sorry

Vergeten om te melden:

Ik heb een up-to-date virusscanner --> geen virussen
Spybot zegt: geen spyware.

Dan heb je natuurlijk ook al een systeemherstel gedaan naar een datum dat het nog wel werkte.

Dat heb ik idd al gedaan, alles leek normaal. Maar het probleem keerde zomaar terug.

Helpmij kijkt geen Hijackthis log's meer na. Daarom is een samenwerking aangegaan met het Anti Spyware Offensief(ASO) forum.
Zie deze mededeling:
http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

graag je log hier verwijderen.;)

PS je draait Hijackthis uit een tijdelijke map.
Pak Hijackthis uit in een aparte map op je Bureaublad.

[edit]bedankt voor het weghalen.:)[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan