Windows Product key recovery!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eikenboom

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2002
Ik heb op mijn huidige systeem XP draaien. Nu wil ik deze weer volledig opschonen. Ik wil XP dus weer opnieuw installeren.

Nu zit ik met het volgende probleem. Na het invoeren van de Windows CD moet ik mijn Windows product-key invoeren. Ik had deze key toendertijd bij de eerste installatie overgeschreven van de licentie. Maar deze key wordt nu niet meer geaccepteerd ik vermoed dat dus een fout heb gemaakt bij het overschrijven. De echte licentie is, dom dom dom, bij een verhuizing per ongeluk weggegooid.

Mijn vraag hierover is: Is het mogelijk om in het huidige nog draaiende besturingssysteem, de toen bij de eerste installatie ingevoerde key weer te achterhalen (recoveren). In het register of op een andere manier.

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven hierop.
Bij voorbaat dank in ieder geval.

Het proggie werkt perfect. Hartstikke bedankt!
Hij geeft alleen precies dezelfde code aan als dat ik al had. En dat snap ik niet.

Kan ik soms alleen windows opnieuw installeren als ik boot vanaf die CD? En niet als ik in windows die CD run.

Zo ja? Waarom kan ik dan wel de optie installeren kiezen? En stopt hij pas met installeren als ik de product-key invoer.

Belarc Advisor

Precies zo opzoeken in Google, en dan dat programmaatje downloaden.
Is freeware, en geeft ALLE info over je systeem, inclusief serials en keys.
Erg handig dus!

Suc6 ermee!
Robin

of gewoon even Microsoft Amsterdam bellen, probleem opgelost !

Geplaatst door robin_89
Belarc Advisor
Precies zo opzoeken in Google, en dan dat programmaatje downloaden.
Is freeware, en geeft ALLE info over je systeem, inclusief serials en keys.
Erg handig dus!

Met aida32 kan het ook..

Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door Muurhond

Yep, bij +Software-->Licenties.

In mijn aida32 versie 3.5 zijn de product id en de product key te vinden onder besturingssysteem->besturingssysteem.
Bij software staat bij mij geen sectie licensies.

toegevoegd: inmiddels nieuwste versie 3.75

Laatst bewerkt:
als je nu gewoon ff microsoft belt en dan in keuze menu voor herinstalatie kiest en dan moet je oude nr opgeven en dan krijg je een nieuwe dat is standaard met xp eenmaal code gebruikt en je wil hem nog een keer gebruiken moet je bellen voor een nieuwe.
dan wordt je ouwe code gedeactiveerd zodat bv:
als jij je buurman ook je nr geeft xp niet werkt

:D zoals mij dus idd. ook is overkomen, vandaar mijn bericht van 17.41 uur :D

Geplaatst door nightrider
als je nu gewoon ff microsoft belt en dan in keuze menu voor herinstalatie kiest en dan moet je oude nr opgeven en dan krijg je een nieuwe dat is standaard met xp eenmaal code gebruikt en je wil hem nog een keer gebruiken moet je bellen voor een nieuwe.
dan wordt je ouwe code gedeactiveerd zodat bv:
als jij je buurman ook je nr geeft xp niet werkt
Dit geld toch alleen voor de activatie code?
Ik begrijp uit het eerste bericht dat het om de cd-key gaat.
Deze kan je toch altijd gebruiken.:confused:

hm,

tja, nu je het zegt,

dan is het mij kennelijk toch weer overkomen dat ik de vraag niet goed (genoeg) heb gelezen.........

(en ik had mij nog wel voorgenomen dat dat niet meer zou gebeuren............ ;) )

nou bij mijn win xp pro kon ik de code 2 of 3 keer gebruiken en daarna moest ik bellen oude code opgeven en krijg je een nieuwe cd key dan he

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan