Windows- /ProgramFiles- / Docs &Settings-Mappen op twee plaatsen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Berichten
254
Na her-installatie van Windows zijn de in de topic-titel genoemde mappen op 2 plaatsen te vinden. Hoort dat?
Wat plaatjes ter verduidelijking;
Dit is de C-schijf (heette voor herinstallatie E en bevatte de 'verborgen' systeembestanden)

En dit de inhoud van ProgramFiles op C.

Dit is de F-schijf (heette vroeger C waar alle geinstalleerde programma's op stonden)

En dit is de inhoud van ProgramFiles op F


Ik heb alle programma's die ik daadwerkelijk gebruik (en eerst op F stonden) op C geinstalleerd. Vooralsnog geen problemen ondervonden hiermee.
Nu staan er op F nog een aantal mappen die ik niet gebruik of waar ik niet van weet waar ze van zijn (of dat ze uberhaupt nog nut hebben)
Hoe kom ik erachter of de mappen in F/Program Files nog functioneel zijn en/of nog werken?? Iemand een idee? Anders kunnen ze eraf toch??
 
Laatst bewerkt:
De fout die je maakte was dat je alles meegenomen hebt of hebt laten staan.
Als je programmamappen laat staan, werken die niet omdat de koppelingen ontbreken, die zijn immers normaal gezien op C geïnstalleerd.
De onbruikbare mappen bestaan dus nog en je kunt ze gewoon wegdoen.
Had je de documenten verplaatst dan moet je dat na installatie opnieuw aangeven.
De inhoud blijft dus bestaan bij veranderen van schijf maar de koppelingen zijn niet geintegreerd in het register.
 
De fout die je maakte was dat je alles meegenomen hebt of hebt laten staan.
Als je programmamappen laat staan, werken die niet omdat de koppelingen ontbreken, die zijn immers normaal gezien op C geïnstalleerd..

De eerste zin snap ik niet helemaal. Ik heb alle programma's die ik gebruik van F afgehaald(gedeinstalleerd dus) en daarna de mappen op F/Program-files verwijderd.
Daarna alles op C geinstalleerd waar alles het weer doet.

De onbruikbare mappen bestaan dus nog en je kunt ze gewoon wegdoen.
Had je de documenten verplaatst dan moet je dat na installatie opnieuw aangeven.

Een aantal van de mappen in F/Program-files hadden idd geen functie meer maaar ik heb ze nog niet allemaal gechecked. de 'Garmin' map ken ik en moet blijven bestaan bijvoorbeeld.
Maar zometeen kan ik dus de F-schijf zelf leegmaken zeg je.. Vind ik een beetje eng met de Windows-map en Docs & settingsmap. Is er een manier om te controleren of Windows echt op C staat?? Anders heb ik straks geen pc-besturingssysteem meer ben ik bang. :(
Alle documenten zijn al gekopieerd naar C..
 
Sillysauce

Je hebt Windows op C geinstalleerd dan kun je windows dus van F afhalen want die werkt gewoon niet meer. Docs en Settings is een maponderdeel dat ook op C zal staan en alleen daar actief is. Dus kun je die ook rustig verwijderen van F. Je kunt desnoods de naam wijzigen R klikken en een X voor zetten (op F). Als de boel gewoon draait weet je dat die map weg kan. In de meest rampzalige optie gewoon systeemherstel proberen.
Maar normaal is het geen probleem zolang je maar op C hebt geinstalleerd.

Alleen als je bijvoorbeeld Mijn Documenten had verplaatst naar F, moet je dat wel laten staan en eventueel opnieuw opgeven met bestanden verplaatsen.

Verder kun je aan de datum wel zien wat gewijzigd is. Op F zal dat niet veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Met systeemherstel kan ik denk ik een hoop weer goed maken mocht er iets mis gaan. Ik begin eens met ProgramFiles leeg te maken. Mocht dat lukken, gaat daarna Docs&Settings eraf. Stapje voor stapje kan er niet veel mis gaan.. hoop ik..:eek:

Dank je voor antwoorden tot zover..

Sillysauce
Je kunt desnoods de naam wijzigen R klikken en een X voor zetten (op F). Als de boel gewoon draait weet je dat die map weg kan.

Ehhm, de naam wijzigen van wat??
 
Laatst bewerkt:
Sillysauce

Je kunt de naam van een map wijzigen of een programmafolder die niet werkzaam is.
Daarmee maak je de extensie tijdelijk onbruikbaar. Rechts klikken naam wijzigen en b.v. een X ervoor zetten. Wordt het bijbehorende programma niet onbruikbaar (omdat het op C is geinstalleerd) dan kun je het verwijderen. Hetzelfde met docs en settings dat normaal altijd op C staat. Ik weet niet of F een aparte schijf is want dan kun je die nog even losnemen. Werkt Windows dan nog, dan kun je natuurlijk alles op F wissen.

Het is mogelijk om te zien waar is XP of programma's zijn geinstalleerd, maar dan moet je in het register duiken en gezien je gebrek aan kennis raad ik dat af.
 
F is geen aparte schijf maar een partitie. Voor de rest heel duidelijk uitgelegd. Waarvoor mijn dank. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan