Windows ReadyBoost

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterInsane

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2003
Er bestaat zoiets als Windows ReadyBoost en dit zou ik graag gebruiken, het vergroot je (fysisch RAM?) geheugen door bv een USB stick te gebruiken als ik het goed voor heb? In ieder geval zou het je systeem rapper moeten doen draaien..
Wel ik heb nu een USB stick van Toshiba, 2Gb groot en wanneer ik deze niet gebruik voor andere zaken zou ik dit natuurlijk leuk vinden om het voor ReadyBoost te gebruiken...
Maar ReadyBoost, zegt dat mijn USB stick niet de juiste eigenschappen bevat.. de USB stick was in FAT, maar heb hem in FAT32 geformatteerd en nog steeds lukt het niet...
Waar gaat het verkeerd? Of wat heeft hij tekort?

Mvg Pieter

deze info had ik al gelezen, maar ik weet nu nog steeds niet wat er mis is met mijn USB stick, hij is nog maar onlangs gekocht dus dacht ik wel dat hij de benodigde snelheden zou halen... als nog iemand iets meer hierover weet?

ohja, ik heb hier nog een iPod liggen die ik niet veel meer gebruik van 20Gb, ik las ergens van iemand die zijn iPod had geformatteerd in NTFS en dan gebruikte voor ReadyBoost, dus nu ben ik deze ook aan het formatteren hopelijk lukt het deze keer wel ;)

ok, dit lukt dus ook al niet...is het omdat het via Firewire is? argh...:shocked:

Hoewel dit allemaal mooi klinkt zitten er wat haken en ogen aan deze nieuwe technologie. Ten eerste is niet elke USB-stick geschikt voor ReadyBoost. De stick moet namelijk een minimale leessnelheid van 2,5 Mbit per seconde en een schrijfsnelheid van 1,75 Mbit per seconde moeten hebben. Hoewel de producenten van USB-sticks meestal hogere snelheden aangeven voor hun producten blijkt in de praktijk dat de sticks die aangegeven snelheden alleen halen wanneer er met grote bestanden wordt gewerkt. Wordt met kleinere bestanden gewerkt, dan vallen nogal wat sticks door de mand.
Wat voor memory stick gebruik je hiervoor, is die wel snel genoeg?
& wat de Ipod betreft: deze haalt bij lange na niet de vereiste snelheden (voor zover ik weet)

Ja en??Je werk al met Vista?

Anders heeft geen zin verder te proberen denk ik.Als de sticks dat niet kunnen halen.

Mijn geheugen kaartje van 1gb werkt ook niet met ReadyBoost helaas. Ik denk dat het niet de hoeveelheid GB, maar de snelheid van het kaartje is waardoor het niet werkt. Lijkt me wel relaxed, het is sneller dan een wisselbestand iig.

geen idee welke snelheid mijn USB stick haalt, het is een USB Stick van Toshiba van 2gb die USB 2.0 ondersteunt, wat ik dan niet versta is dat ik op een ander forum zag staan dat iemand zijn iPod gebruikte en dat dat wel werkte...
kan ik op een of andere manier achterhalen welke snelheid die USB stick haalt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan