windows recovery console

Status
Niet open voor verdere reacties.

xrgman

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
54
ik heb geen idee hoe maar windows start niet meer op, ik probeer nu windows te repareren met windows recovery console op de instalatie disc, maar hij vraag om een administrator paswoord -_-, ik heb nooit een administrator paswoord ingesteld, weet iemand mischien hoe ik dit paswoord vind, ik ben niet in staat om op mijn HDD te gaan om dingen aan te passen wat ik wel heb is een andere pc met dezelfde windows erop.

thx
 
Start 'gewoon' op met de Windows DVD en kies voor een reparatie.
 
Als je nooit een Administrator-wachtwoord hebt ingevoerd, dan is er een kans dat die nog leeg is. In dat geval kan je na het opstarten van de Herstel Console & het nummer van de Windows-installatie op de wachtwoord vraag gewoon op Enter drukken.
 
nop heb dit geprobeert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, nou ach, helaas...

Moet ik eerst even weten of je wel in de Veilige modus kan opstarten (F8 meppen direct na bootscherm, moet je een beetje slag van hebben) & zoja of je dan in ieder geval bij het Aanmeldscherm kan komen, of zelfs verder.

Anders heeft de volgende stap nl. geen zin, alhoewel vast wel iemand anders er mee op de proppen komt.
(HBCD: Nee, nog niet.)
 
die 'iemand anders' postte om 23.46 uur de veelal meest simpele en snelle oplossingsmethode................ (zonder 'moeilijk' repairconsole gedoe)
 
Haha, gast0225, nee hoor, was vanuit mijn vooruitziende blik gewoon algemeen bedoeld, geen reactie op voorgaande berichten, hihi!..

Maar goed, je kan dus inderdaad ook in XP van de CD opstarten, Enter om Windows te installeren, & dan krijg je de keuze om de XP te repareren.

Volgens mij heb je dan toch uiteindelijk toch het bestaande Administrator wachtwoord nodig.
Lukt dus in dit geval ook niet.

Maar, als xrgman kan aanmelden als (een) Administrator, & Windows wel doorstart, dan kan hij het ingebouwde Administrator wachtwoord vervangen.
Bovendien is dat aanmelden in Veilige modus sowieso verplicht na de HBCD-actie.

Vandaar: Even wachten.. Pizza!!! ;)
 
Als het om een Acer gaat (altijd handig om te weten welk systeem je hebt ) is het standaard wachrwoord : 0000 ( dus 4 maal nul )
 
@xrgman : ik word niet snel nerveus meer hier op de Helpmij, maar nu word ik het toch een heel klein beetje en dat allemaal in het kader van : waarom makkelijk doen als het moeilijk kan............ :shocked:
Heb je nu wel of niet die Windows DVD (CD) in de lade gestopt en geprobeerd om de uiterst 'simpele' methode van een herstelinstallatie uit te voeren?
Voor het geval dat Dell je geen DVD / CD heeft geleverd indertijd omdat Dell één van die fabrikanten is die helemaal dol is op verborgen partities installaties en / of een eigen gemaakte Windows CD gebruiken, dan heb ik goed nieuws voor je: elke willekeurige Windows DVD / CD van jouw versie Windows (die je dus even leent van iemand) is te gebruiken, alleen het serienummer van de sticker op jouw machine moet je invullen als daarom gevraagd wordt. De beperking die TheKnight hierboven beschrijft (toch een adm. wachtwoord) ga je niet tegenkomen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan