windows recovery via USB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinceprince

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2009
Hallo iedereen:

Even mijn situatie schetsen:

Ik heb een laptop: Fujitsu Siemens Amilo (3jaar oud)

De dvd drive werkt al een hele tijd niet meer, ik vermoed dat deze stuk is.
De drivers van de USB poorten zijn, na wat mislukt updaten, verwijderd. Ik heb deze al proberen opnieuw te installeren met de 'drivers cd rom' die bij de pc werden geleverd, maar helaas...het lukt niet!

Sinds vorig week loopt de pc vast telkens nadat hij volledig is opgestart. Hij werkt enkele minuten, maar dan blokkeert hij!

Nu wil ik graag Windows XP volledig opnieuw installeren en opnieuw beginnen. Ik denk dat dit het best gaat met de bijgeleverde 'recovery dvd'. Ik dacht dit misschien te doen via 'boot from USB'. Ik heb in de BIOS, de 'BOOT sequence' in de goede volgorde gezet. Als ik de pc opstart met een USB stick erin, flikkert het lichtje van de USB stick, dus hij probeert wel op te starten via de USB stick.

Nu dacht ik: ik zet even alle bestandjes/mappen van de recovery dvd op mijn USB stick en probeer windows te herstellen vanaf mijn USB stick!

Is dit mogelijk??

Ik krijg telkens de melding: 'No boot partiton in table'

Weet iemand raad?

mvg,

Vinceprince

Ja dat is niet vreemd je moet wél 'n bootable usb-stick hebben! Is 't niet raadzaam je DVD-station te vervangen als 't stuk is?
De melding is just what it says "geen bootsector aanwezig" vrij vertaald.
Kijk ff hier over bootable bootdisks in het Nederlands!

Laatst bewerkt:
Ja een nieuwe cd-drive is misschien wel handig,
maar ik wil eerst weten of de laptop nog behoorlijk werkt alvorens er een nieuwe cd-drive in te steken...

bedankt voor de reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan