Windows Recovery !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Luitjes,

Uiteraard kan je vanaf de Vista DVD een recovery uitvoeren.
Nu schijnt het ook te zijn dat je de recovery console op je schijf kan installeren zodat je deze optie hebt in de boot mogelijkheden. Dit lijkt mij heel handig bij een aantal personen die ik ken en waar ik regelmatig kom. Iemand enig idee hoe dit te verwezenlijken ?

Ik hoor graag,

Raymond
 
Hallo,

Om een recovery console te installeren op een XP, leg je de installatie CD in de PC, open je een commando prompt (cmd) en typ je: F:\I386\WINNT32.EXE /CMDCONS (F: zijnde CD-rom)

Ik heb het nog niet op een Vista gedaan, maar ik neem aan dat de gebruikte switch (/CMDCONS) hetzelfde blijft.
 
Hhhmmm ... inderdaad ...
Ik had er nog niet bij stilgestaan, maar ben er nu even over aan het lezen en testen geweest.

De XP recovery console is vervangen door de Vista System Recovery Options. Dat is een combinatie van 5 verschillende tools die je kan gebruiken om uw Vista te "recoveren" in geval van een "catastrophic crash": Startup Repair, System Restore, Complete PC Restore, Memory Diagnostic, Command Prompt

Rare hierbij is dat deze optie bereikt kan worden door F8 in te houden bij het opstarten van uw Vista, als de optie geïnstalleerd is door het merk. Als dat niet het geval is kan je via de installatie DVD opstarten.
Als de System Recovery Options niet geïnstalleerd zijn, kun je het niet zelf installeren ... :confused: :confused:

Sources:
What happened to the Recovery Console?
What are the system recovery options in Windows Vista?


Tjonge jonge, ik moet als volgende m'n Vista certificatie gaan doen. Als ze veel van deze onnozele veranderingen t.o.v. XP gedaan hebben, zal dat nog niet zo simpel worden ... :)
 
Nou, dat is mooi ******* dan......:(

Het is niet anders helaas.

Jij bedankt !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan