Windows register

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno890

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
337
Heej hoe kan ik zien of een programma windows register gebruikt?
Bedankt
 
Hoe bedoel je precies?

Kijken of een bestaand programma tijdens het uitvoeren het register leest of schrijft?
Of kijken of er waarden van een programma in het register staan?
 
Hoe bedoel je precies?

Kijken of een bestaand programma tijdens het uitvoeren het register leest of schrijft?
Of kijken of er waarden van een programma in het register staan?

Ik heb een u3 usb stick, waar je progamma's op kan zetten en starten op elke pc maar je kan alleen programmas die niet met windows register werken ofzo
thx
 
Voor U3 zijn er voor sommige programma's speciale versies uitgegeven:

Deze had je vast al gevonden: http://u3.wpoi.nl/gratis_u3_software.php

Daarnaast kun je natuurlijk alle programma's die niet geïnstalleerd hoeven te worden erop draaien, want die gebruiken naar alle waarschijnlijkheid ook het register niet.

Een programma om te testen of deze een registry bewerking heb ik nog niet gevonden. Je zou een volledige backup kunnen maken en na het installeren van een programma kunnen kijken of het register veranderd is (geautomatiseerd natuurlijk), maar dit lijkt me erg omslachtig. Installers maken ook registry wijzigingen terwijl dit niet essentieel is voor het programma om te werken, dus dit geeft je denk ik nog niet echt een duidelijk beeld.

Hoe dan ook, voor elk doel is denk ik wel een "standalone" te vinden, een programma dat geen installatie nodig heeft.
 
Oh Okee thx ;)
Maar ik heb http://www.eure.ca/
een programma wat .exe omzet in een u3 file ding..
Bedankt!
Ohja en ik heb een programma erop, en dat wil er niet meer af, ik druk uninstal en dan staat er failed.
Groeten
 
Een programma die je kunt gebruiken om te zien door welke programma('s) naar het register wordt geschreven is Process Monitor.

Overigens geen idee waarom je zélf wilt kijk of een toepassing 'portable' te maken is, als (zoals de vorige poster aangaf) er speciale U3 download-sites zijn en er ook speciale sites bestaan voor portable versies die níet van U3 afhankelijk zijn, zoals www.portablleapps.com.

EDIT: Ik zie zojuist dat je een nieuwe posting hebt gedaan. Het zou kunnen zijn dat mijn verhaal hierboven dan niet zinvol is voor jouw specifieke probleem.
Overigens graag in je startposting in het vervolg meteen alle relevante informatie zetten, zodat de helpers op het forum die informatie meteen beschikbaar hebben.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Een programma die je kunt gebruiken om te zien door welke programma('s) naar het register wordt geschreven is Process Monitor.

Overigens geen idee waarom je zélf wilt kijk of een toepassing 'portable' te maken is, als (zoals de vorige poster aangaf) er speciale U3 download-sites zijn en er ook speciale sites bestaan voor portable versies die níet van U3 afhankelijk zijn, zoals www.portablleapps.com.

EDIT: Ik zie zojuist dat je een nieuwe posting hebt gedaan. Het zou kunnen zijn dat mijn verhaal hierboven dan niet zinvol is voor jouw specifieke probleem.
Overigens graag in je startposting in het vervolg meteen alle relevante informatie zetten, zodat de helpers op het forum die informatie meteen beschikbaar hebben.

Succes,

Tijs.

Heej toch bedankt voor je antwoord.
Maar ik wil bijvoorbeeld Limewire op verschillende sites te vinden, alleen die werken allemaal niet, op die site die jij net gaf is dat allemaal voor u3 ofzo? want er staat gewoon voor Windows enzo.
En ik heb gewoon programma's die niet op internet te vinden zijn in u3formaat.
Toch bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan