windows registry repair pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik kom het programmaatje windows registry repair pro tegen.
Ik heb de trialversie gedownload en gedraaid en uiteraard wordt de vraag gesteld om het programmaatje te kopen.
Ik heb er een paar vragen over.
Is het zinvol om zo'n prgramma te gebruiken?
Wat doet het precies?
Repareert het ook echt registerproblemen?
Wordt je computer het beter van?
Hoewel het programmaatje niet duur is, wil ik ook nog vragen of er in de freewaresector ook dergelijke programmaatjes bestaan
Ik wacht op antwoord.
Dank je wel.

Moet je register gerepareerd worden?
(Zoniet, laat het met rust!)
Maak evt. een copie van je register, voor als er moeilijkheden zijn...

Ik heb inderdaad een registerprobleem. Niet bij iedere opstart, maar wel meerdere keren per week krijg ik een bericht over een registerfout. Ik klik het tot nu toe gewoon weg en ga verder met mijn werk.
Omdat ik nu dit programmaatje tegenkwam, heb ik in mijn eerste berichtje de vragen gesteld waarop ik graag een antwoord zou willen weten.

Dat programmaatje kan geen kwaad, of het helpt moet je afwachten.
Wat het doet staat beschreven op de website er van.

Geplaatst door Dick Borstlap
Dat programmaatje kan geen kwaad
Nee? Enig idee hoeveel problemen veroorzaakt worden door het gebruik van registercleaners?

Als de vraagsteller meerdere malen per week een bericht krijgt dat er problemen in het register aanwezig zijn, dan is dat gewoon spam van de Messenger Service.

Buffy, ik heb de weg gevolgd, die je aangeeft, en zie dat deze functie al was uitgeschakeld.
Hoe, waarom, door wie, dat weet ik niet.

Geplaatst door sjcmmol
Buffy, ik heb de weg gevolgd, die je aangeeft, en zie dat deze functie al was uitgeschakeld.
Hoe, waarom, door wie, dat weet ik niet.
Wat is de melding over registerfouten die je regelmatig krijgt dan precies?

Buffy, nog even dit over de registercleaners. Er kunnen dus problemen ontstaan door registercleaning. Wat voor soort problemen zijn dat dan? En waarom worden deze dan op de markt gebracht? (bijvoorbeeld Windows Registry Repair Pro ..en.. Registry Mechanic 5.0

De reactie gaat heel snel. Ik zal, wanneer hij weer op de computer verschijnt, even de letterlijke tekst overnemen en doorseinen.
Tot zover dank je wel

Geplaatst door sjcmmol
Buffy, nog even dit over de registercleaners. Er kunnen dus problemen ontstaan door registercleaning. Wat voor soort problemen zijn dat dan? En waarom worden deze dan op de markt gebracht? (bijvoorbeeld Windows Registry Repair Pro ..en.. Registry Mechanic 5.0

Welke problemen kunnen ontstaan? Alles wat je maar kunt bedenken, eigenlijk, van kleine probleempjes tot hele grote. Afgelopen weekend nog was ik bij iemand bij wie de prullenbak niet meer goed werkte (bestanden konden niet uit de prullenbak worden verwijderd en ook niet worden teruggeplaatst). Wat bleek? Registry Mechanic had twee registersleutels verwijderd die nooit verwijderd hadden mogen worden. Gelukkig maakt dat programma back-ups aan en konden we die terugplaatsen. Ander veelvoorkomend probleem na het draaien van registercleaners is: het niet meer werken van systeemherstel. Erg vervelend natuurlijk. En o ja, vorige week nog hielp ik iemand bij wie na het draaien van een registercleaner Panda AntiVirus niet meer wilde werken.
Zomaar een paar voorbeelden...

Waarom die programma's op de markt worden gebracht? Allereerst willen bedrijven natuurlijk geld verdienen. Verder kán het opschonen van het register soms zinvol zijn, als er fouten in zitten die daadwerkelijk problemen veroorzaken. Registercleaners gaan echter vaak veel te grof tewerk, ze verwijderen meestal eenvoudigweg te veel. Ook beloven ze vaak het register te 'repareren', maar dat is feitelijk onjuist. Geen enkele registercleaner is in staat om bijv. de waarde van een sleutel te wijzigen. Het enige dat ze kunnen is zaken verwijderen.

Gebruik je een registercleaner, doe dan eerst dit: http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=1253
De meeste registercleaners maken zelf ook back-ups aan, maar of die werken is ook altijd maar afwachten.

Het veiligste is om van het register af te blijven (als je er geen verstand van hebt), tenzij er echt problemen zijn die alleen door het editten van het register op te lossen zijn.

de beloofde tekst

Bij het opstarten van de computer kwam de tekst over het register weer tevoorschijn. In de afgelopen maanden was dat een tekst waarin ook een getal voorkwam over een bestand. Ik klikte de zaak gewoon weg en ging door en las daarna de tekst nooit meer.
En nu dus wel. En die tekst is nu anders, te weten:
windows registerherstel
Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen d.m.v. een logboek of een vervangende kopie. Het herstellen is gelukt.
Er is dus wel iets mis maar het systeem lost het zelf weer op.
Mooi dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan