Windows Remote Deskop

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauzemenu

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Hallo

ik heb een vraagje ik wil graag mijn pc op afstand kunnen besturen nou ben ik bezig dit in te stellen alleen kom ik ergens niet veder, ik moet bij systeem eigenschappen een vinkje voor Gebruikers mogen een externe verbinding maken met deze computer, maar die optie staat er niet bij het enige wat er staat is hulp op afstand. Hoe kan dit?

teamviewer is ook wel goed, maar het nadeel is dat het meer bedoeld is voor hulp op afstand, dus er moete 2 mensen achter de pc zitten, bij logmein niet, hij moet alleen verbinding met internet hebben

Omdat je niet aangeeft wat voor besturing systeem je werkt ga ik uit van WIn XP PRO

Op het systeem waar je in wil loggen zou XP Pro moeten staan, tevens moet er een account zijn met naam en wachtwoord ingesteld zijn.

Als je deze 2 hebt zou je met een ander pc onafhankelijk van de besturing een remote sessie kunnen opbouwen. Type je IP adres in van de pc waar je in wil loggen en vul je naam en ww in van het account wat je op die pc hebt en het zou moeten werken.

Als dit niet simpel is :D

teamviewer is ook wel goed, maar het nadeel is dat het meer bedoeld is voor hulp op afstand, dus er moete 2 mensen achter de pc zitten, bij logmein niet, hij moet alleen verbinding met internet hebben

Ook teamviewer kan vooraf geïnstalleerd worden zodat je geen 2 personen nodig hebt.
LogMeIn is wel een stuk professioneler. Zo neemt het Windows-toetsen over, knalt het er niet uit bij iederen UAC melding van Vista en werkt het terdegen op een multi-monitor set-up.
Teamviewer is wel sneller aan de praat.

Omdat je niet aangeeft wat voor besturing systeem je werkt ga ik uit van WIn XP PRO

Hij heeft XP home.
Dat was de aart v/d hele vraag :).

ik heb een vraagje ik wil graag mijn pc op afstand kunnen besturen nou ben ik bezig dit in te stellen alleen kom ik ergens niet veder, ik moet bij systeem eigenschappen een vinkje voor Gebruikers mogen een externe verbinding maken met deze computer, maar die optie staat er niet bij het enige wat er staat is hulp op afstand. Hoe kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan