Windows repareren niet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hallo,

Ik heb eeb dualboot van xp/vista verkeert verwijderd waardoor de boot.ini van XP verkloot is. Krijg steeds de foutmelding dat hal.dll beschadigd is of niet gevonden wordt.

Geen nood dacht ik, ff opstarten met de XP cd-rom en repareren, maar die mogelijkheid is niet beschikbaar, wat doe ik fout?? Kan alleen een partitie kiezen en windows opnieuw installeren, een partitie verwijderen of de installatie afbreken. 'T is XP-pro.

Wie weet iets? b.v.d.

In de bios de boot veranderen naar cdrom als eerste boot en dan opnieuw starten met xp cd kiez herstelen (R) en dan kom je op een dos scherm dat vraagt de administrator wachtword geef een enter en ga door met de herstelen

Wil je inderdaad naar de Herstelconsole of wil je op Windows XP een herstelinstallatie uitvoeren? Voor dat laatste staat hier een handleiding.
En van de Herstelconsole geeft Microsoft een uitgebreide toelichting.

In de bios de boot veranderen naar cdrom als eerste boot en dan opnieuw starten met xp cd kiez herstelen (R) en dan kom je op een dos scherm dat vraagt de administrator wachtword geef een enter en ga door met de herstelen

Bedankt, maar die optie was niet beschikbaar zoals ik al eerder beschreef!

Wil je inderdaad naar de Herstelconsole of wil je op Windows XP een herstelinstallatie uitvoeren? Voor dat laatste staat hier een handleiding.
En van de Herstelconsole geeft Microsoft een uitgebreide toelichting.

Ik wil 'm inderdaat herstellen of repareren maar ik krijg niet de keuze voor. Dus geen R voor repareren te kiezen.

Wat voor PC heb je? Soms krijg je bij een voorgeinstalleerde Windows wel een Setup CD, maar dan is het een OEM-aangepaste versie.

Je hebt gelijk denk ik, het is een laptop met een oem versie. ik heb inmiddels op de vista partitie XP-pro geinstalleerd, nu lukt het wel om in de reparatie modus te komen. Ik kan zelf kiezen welke xp ik repareren wil. So far so good, maar ik heb al verschillende pogingen ondernomen(fixboot, fixmbr), hij blijft zeuren om die Hal.dll
Iemand nog suggesties??

Als je Googled zul je zien dat het nogal eens voorkomt. Volgens mij heeft het vooral te maken met de speciale boot-configuratie van Vista, maar die heb je nu verwijderd?
Kijk anders toch even naar PC Wereld, misschien kom je op een idee?

Ik had de hal.dll ook nog gedowned en terug geplaatst in de system32 map.

Niets heeft mogen baten, inmiddels is de schone installatie in progress.

Bedankt voor jullie tijd en moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan