Windows reset, maar password wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ninozn

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik moet voor iemand een erg vreemd probleem oplossen. De laptop met Windows 8 wilde niet meer opstarten, dus ik dacht dat een recovery of een reset vanuit de repair modus zou moeten helpen. Nu is het in Windows 8.1 zo geregeld dat er voor deze opties een admin-password ingevoerd moet worden. Gelukkig wist degene waarvan de laptop is deze nog. Hij weet zeker dat hij het goede wachtwoord heeft ingevoerd (geen caps lock oid ;) ). Nadat we dit wachtwoord ingevoerd hadden, zei Windows dat dit het verkeerde wachtwoord was, wat neer komt op geen reset/recovery mogelijkheden. Het is een vrij nieuwe Dell laptop, waar gelukkig haast geen bestanden op staan. Een volledige reinstall is dus geen probleem. Weten jullie hier een oplossing voor?

Bij voorbaat bedankt :)
 
Staan op de Hirens boot cd op deze site geen programma's op wachtwoorden te wissen?
Is alweer een tijdje geleden dat ik daar mee aan de slag was.
 
Laatst bewerkt:
Hmm dat is ook een optie inderdaad. Je bedoelt dat ik door het wachtwoord te wissen, een admin heb zonder wachtwoord? Zodat hij niet meer zal vragen om een wachtwoord?
 
Hiren's Boot CD werkt alleen als het account waarvan het wachtwoord gewist moet worden, een lokaal account is. Een Microsoft-account gaat niet werken en moet online hersteld worden.
 
Hoe gaat dat online herstellen precies? En is een clean install via een dvd met een iso van win8 ook geen optie?

Zou het misschien ook kunnen helpen om dmv hirens een nieuwe locale administrator aan te maken en daar dan verder mee gaan? Of is dat niet mogelijk met hirens?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe gaat dat online herstellen precies? En is een clean install via een dvd met een iso van win8 ook geen optie?

Aanmelden bij Microsoft en aangeven dat het wachtwoord hersteld moet worden. Vervolgens een link aanvragen d.m.v. een secundair account.

Uiteraard is een schone installatie ook een oplossing om dit probleem op te lossen.

Zou het misschien ook kunnen helpen om dmv hirens een nieuwe locale administrator aan te maken en daar dan verder mee gaan? Of is dat niet mogelijk met hirens?

Volgens mij is dat niet mogelijk met Hiren's Boot CD. Alleen bestaande accounts kunnen gewijzigd worden.
 
Hmm oké. Dan is er voor een schone installatie zeker ook weer een nieuwe key nodig of pakt Windows die zelf weer? Of is er een andere manier om de key te achterhalen?
 
Als het een laptop betreft die oorspronkelijk geleverd werd met Windows 8(.1), dan zal de productcode aanwezig zijn in het CMOS van de laptop en zal deze bij installatie dan ook automatisch ingevoerd worden. In andere gevallen moet er zelf een productcode opgegeven worden.

De productcode kan achterhaald worden met een programma als Magical Jellybean Keyfinder.
 
Oke. Is hier ook een speciale (OEM) versie voor nodig dan vanuit Dell of kan ik gewoon een Windows 8 iso op een dvdtje branden en in de laptop doen?
 
In principe zou een normaal ISO-bestand moeten voldoen. Met een OEM-versie krijg je wel de Dell-logo's en -tekst mee in de Systeemeigenschappen.
 
Bedankt voor de info. Ik ga woensdag langs diegene om het nogmaals te proberen.
 
Over Windows-wachtwoord te resetten, ik heb liever Windows Password Key: KNIP
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft iemand proberen Windows Password Recovery Tool? Ik krijg het hier.
KNIP
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan