Windows Search werkt maar half (Win 7 Pro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Goede avond iedereen

Allereerst hoop ik dat mijn vraag op de juiste plaats staat! Ik heb vandaag een probleempje opgemerkt, en het lukt me niet het zelf op te lossen. Het probleempje is als volgt:

Als ik mijn documenten, mijn muziek, mijn afbeeldingen of mijn video's open, en ik tik bovenaan rechts een zoekopdracht in, dan komen er geen resultaten. Er staat enkel "Geen zoekresultaten.", terwijl ik zeker ben dat een bepaalde zoekopdracht erin staat (bijvoorbeeld, als ik bij mijn video's kijk naar het eerste bestand, dan is dit de film 300. Als ik dit intik als zoekopdracht komt er ook "geen zoekresultaten".)

Zo is dit in de mappen (en de onderliggende mappen) van Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, Mijn Muziek en Mijn Video's.

Als ik echter vanaf de C:\-schijf zoek, dan komen de resultaten wel tevoorschijn. Zeg maar, als ik deze computer open en daar als zoekopdracht intik 300, dan is het resultaat idd de film 300.

Op google kwam ik uit op een automatische hersteller van Windows (Fix it of zoiets), maar dit heeft niet geholpen. Verder kwam ik nog iets tegen van een corrupt gebruikersaccount, maar ik denk niet dat het hier iets mee te maken heeft, daar ik maar één account heb.

OS= Windows 7 Professional

Iemand Raad?

Mvg Pukkiee

Misschien is het een goed idee om te kijken bij Indexeringsopties of alles waarin u wilt zoeken geïndexeerd wordt.

Hoi tim,

heb hierbij gekeken, en alles wat moest, stond geïndexeerd. Heb echter wel een oplossing gevonden, heb bij services de zoekservice van windows - windows search - eens herstart en het probleem was weg :)

Toch bedankt voor het meedenken!

groetjes

Fijn dat het opgelost is.
Ik vind Locate32 die lijkt op de search in Win XP toch vaak handiger:
http://sourceforge.net/projects/locate32/

Locate32_2.png

Is dit een vervanger van windows search André? Of is dit een programmatje die je installeerd, en als je een bestand zoekt, je eerst dit prog'je moet openen?

Het ziet er althans handig uit!

Groetjes Pukkiee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan