windows search werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomb0000

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Berichten
7
Goedendag,

Sinds een paar dagen is de zoekbalk bij het menu start weg, terwijl die daarvoor nog wel stond. Ook als ik in een map zit en op control + F druk werkt die functie ook niet meer om te zoeken. Als ik control + F in mijn internet browser typ doet ie het wel. kben al via uitvoeren - services naar windows search gegaan en daar staat service gestopt. Als ik op starten klik geef hij de melding: kan de windows search-service op lokale computer niet starten. Fout 2: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden:( hoe kan dit bestand in 1 keer weg zijn? en wat is de oplossing voor dit probleem?

alvast bedankt !!!!

Met vriendelijke groet,

Tom
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Doe eens een sfc /scannow (command prompt als admin uitvoeren).
 
Laatst bewerkt:
@vanschagen ik heb die optie geprobeerd maar kan opties voor indexeren niet vinden omdat ik die zoekbalk niet meer heb. weten jullie via klikken met de muis hoe ik daar moet komen ?;)

@mik thx:) ben zelf niet echt goed met pc's :$ dus kun je misschien iets beter uitleggen :p
 
Laatst bewerkt:
Sorry ik was ff off-line.
Dat je zoekvak zomaar verdwijnt vind ik raar, dat sfc /scannow dit probleem niet oplost is des te vreemder.
Wat je als eerste kan ondernemen is een systeemherstelpunt (rechtsklik mijn computer>eigenschappen>systeembeveiliging>systeemherstel) terug te zetten, je hebt het pas een paar dagen dus het zou geen probleem moeten zijn.
Werkt dat niet dan horen we het wel weer.
 
maakt niet uit hoor ;) als ik systeemherstel doe krijg ik alleen maar herstel punten te zien die na het probleem zijn:( ik vind et ook raar dat et zoekvak weg is maar vind et nog vreemder dat control + F in internet explorer wel werkt maar niet in een map van computer zelf.
 
Dan zou ik eens een scan met Mbam doen (link in m'n handtekening).
 
scan met mbam is gedaan, alle zooi is verwijderd. alleen heb nog steeds mijn zoekbalk niet terug :(
 
:eek::eek::eek:
Dan weet ik het ook ff niet meer :eek::eek::eek:
Hoop dat nog iemand anders hier een lumineus idee heeft.
Enige wat ik nog kan bedenken is een repair via de Windows dvd, maar als sfc /scannow al geen resultaat heeft dan heb ik er een hard hoofd in.
Heb je een laptop of desktop en is je besturingssysteem voorgeïnstalleerd of heb je recovery-dvd's?
 
Laatst bewerkt:
Hoi..en welkom nog op Helpmij.nl

Bij configscherm- programma's- programma's en onderdelen -> windows onderdelen in of uitschakelen! Vinkje bij windows search aanzetten.

Helpt dat??
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij ook dat je dan weet dat je hem uitgezet hebt. Maar ja..er gebeurt wel eens meer spontaan op een pc;)
Of iemand anders heeft in de pc zitten rommelen.
Maar even afwachten op de Ts;r of dat dit de oplossing was. Zo niet, dan lijkt me het pad idd corrupt en zou een repair nodig zijn.
 
@ mik maakt niet uit haha ben ook et spoor bijster:p het is een laptop met voorgeïnstalleerd windows 7. zit alleen even te denken of er een recovery cd bij zat. zijn die te downloaden of?

@frank heb het vinkje weggehaald en weer opnieuw aangevinkt en werkt ook niet :( ben bang dat et een reinstall van windows word :p of een recovery als ik een cd kan vinden
 
Heb me recovery cd gevonden! maar dat betekend dat ie dan windows 7 opnieuw installed toch? want ik kreeg alleen een scherm met windows installatie. Dan ben ik ik ook al mijn bestanden kwijt toch ?
 
Kan je met die recovery alleen maar installeren of ook een repair doen? Je zou je bestanden evt. kunnen back-uppen en een schone install doen.
Handleiding (Eng) met plaatjes voor de recovery opties.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan