Windows security center blijft maar spyware infectie aangeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trebbor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Hallo,

Sinds twee dagen heb ik een probleem met spyware. Na de instalatie van Spybot en Adaware zijn alle spyware verwijderd. Mijn systeem loopt ook perfect. Echter blijft Windows Security center mij erop attenderen dat er een spyware-infectie is geïnfecteerd. Er schiet dan ook meteen een blanco explore scherm omhoog (die enkel de mogelijkheid heeft om te sluiten, je kan er verder niks doen). Dit is echt bloed irritant. Het scherm kan je bekijken in onderstaande bijlage 'syware screenshot'.
Ik heb ook en HijackThis logfile gemaakt aangezien ik begrepen heb dat op die manier het best hulp kan worden geboden. Dit is het resultaat van de HijackThis Scan:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:13:10, on 17-10-2008
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.00.1905 SP1)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
*knip*

Nog wat extra info over mijn syseem:
Windows vista premium 32 bit
Intel Core 2 Duo Quad 9300
Protected by Norton 360 (spybot, adaware)

En hoewel Windows Security Center aangeeft dat er Spyware aanwezig is, is er niks mis met de security status als ik via mijn control panel naar Windows Security Center ga. Dit vond ik redelijk vreemd. Alle scans (van Norton, Adaware, spybot, windows security center) geven op dit moment aan dat er geen spyware of virussen aanwezig zijn op mijn computer. Toch blijft de taskbar rechtsonderin mij erop attenderen dat er 'spyware detected is' en schier dat blaco explore scherm steeds omhoog. Wat kan ik doen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast vriendelijk bedankt.

Trebbor

Bijlagen

• spyware screenshot.JPG
    spyware screenshot.JPG
    85,6 KB · Weergaven: 68
Laatst bewerkt door een moderator:
Spyware

Hee Mrmusic,

Super bedankt voor je hulp! Alles ziet er nu op en top uit en hij werkt vlekkeloos. Echt heel relaxed! Toch raar dat Adaware, Spybot, Norton en Windows Security center niet konden, Superantispyware wel kan! Maar ja, ik ben er erg blij mee!

MVG
Trebbor

Tsja, niet alle anti-spyware programma's zien alles....

Blij dat het opgelost is en veel plezier weer met de pc!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan