Windows security center-service is uitgeschakeld!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markotje

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
11
Hallo ik zit met het volgende probleem,in mijn onderhoudscentrum word een rood kruis weergeven,het probleem wat aan word gegeven is: Windows security center-service inschakelen,als ik hier op klik krijg ik een fout melding dat dit niet wil.
Het gaat om Win7 32bit

Ik heb van alles al geprobeerd:
CCleaner --> helpt niet.
Registry booster --> helpt niet.
Spybot-S&D --> vind het probleem,(komt in de lijst voor)maar verhelpt het niet.
Registry Clean Expert --> helpt niet.
Malwarebytes' Anti-Malware -->helpt niet.
Services.msc of de service als opstarttype "automatisch (vertraagd starten) helpt ook niet.

Ben ten einde raad,wie kan mij helpen.

Bvd. Marko :thumb:
 
Laatst bewerkt:
wat bedoel je hier mee ?

(malwarebytes in veilige modus geprobeerd?)

Als S&D aan het scannen is dan komt in de lijst te staan wat hij aan fouten heeft gevonden,daar staat Windows security center-service is uitgeschakeld met in het rood daar achter FOUT.
Hij vind de fout wel op de computer maar het herstellen helpt niet.
Ik ben nu superantispyware free edition aan het draaien even zien wat die doet,en anders probeer ik de veilige modus bedankt voor de tip,ik hou jullie op de hoogte.
 
Heb eerst S&D in veilige modus gedraaid en daar kwam die weer in voor,heb hem even ogeslagen dit stond er:

Microsoft.WindowsSecurityCenter_disabled: [SBI $2E20C9A9] Settings (Registerwijziging., nothing done)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc\Start

Helaas doet S&D er niks mee,ga nu Malwarebytes' Anti-Malware in veilige modus uitproberen.
 
Malwarebytes' Anti-Malware in veilige modus heeft niks opgeleverd,hij vind o problemen.:(

Wie o wie kan mij verder helpen?
 
Kijk bij services.msc of Remote Procedure Call (RPC) ingeschakeld is en de WMI-service (Windows Management Insrumentation).
 
Ben je al eens in het register geweest? Zo ja ga dan naar die sleutel van #5,dubbelklik er op selecteer Hexadecimaal en vul het getal 2 in.
Kijk in het deelvenster links en ietsje naar beneden zie je het volgende staan:
wmiApSrv klik daar op en kijk rechts of er bij "start" 0x00000003 (3) staat
WmiAcpi hetzelfde
Winmgmt 0x00000002 (2)
 
Belangrijk !!!Maak eerst een systeemherstelpunt!
windowstoets + r
typ
regedit
enter
Maar let op met wat je doet want ik merk dat je er nog nooit in geweest bent.
Als je het niet weet of niet snapt kun je het beter laten,het register is n.l. het kloppende hart van je besturingssysteem zeg maar.
Succes.
 
Ja ik had al begrepen dat je daar niet mee moet zitten knoeien.
Maar ik zal toch echt wat moeten proberen,want echt niks helpt of werkt.:(

Ik zit nu in het register,maar snap niet wat je bedoelt met sleutel #5 ???

moet ik in HKEY_LOCAL_MACHINE zijn,misschien de stappen 1 voor 1 uitgelegd?
 
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc\Start
De laatste sleutel v.h. path moet je uiteindelijk hebben Start dus. Je moet het zien als windows verkenner.
Dit bedoelde ik # 5 betekent thread 5 kijk maar eens terug naar boven # 5 (rechtsboven het bericht)
 
Laatst bewerkt:
Ik geef het op,ik ga de computer helemaal leeg halen en alles opnieuw op zetten.
kan mijn computer niet eens meer normaal gebruiken,mozzila is bijna niet meer te gebruiken,deze computer start niet meer op,virusscanner heeft curen en laat om de 5 min zien dat die weer een aanval heeft tegen gehouden en ga zo maar door.:evil:

In ieder geval bedankt voor al jullie hulp. :thumb:
 
Graag gedaan hoor,jammer dat het allemaal niet gelukt is zoals je dacht.
Een schone install. is natuurlijk wel eens goed, uit eigen ervaring weet ik dat je dan beter nadenkt over de te installeren programma's en of je ze wel echt nodig hebt. Tegenwoordig kun je heel veel online regelen.
Succes met je installatie iig!
 
Het probleem is opgelost met een schone install. :thumb:

Toch nog dankt voor jullie hulp. :thumb:
 
Graag gedaan en succes verder,zet je vraag even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk boven je beginposting. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan