windows security-center uitgeschakeld windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mimi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mimi

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2002
Dag allemaal,
Ik krijg steeds de waarschuwing dat het security-center is uitgeschakeld.
Zodra ik het inschakel is het bij de volgende keer opstarten weer uitgeschakeld.
Iemand nog een idee? Ik gebruik windows 7.

Dank, Mimi

Hoi !

Mogelijk een niet al te snelle PC ?

@Microsoft SE schakelt pas in als er internetverbinding is.

Greetz,

Harry.

Dat kan het niet zijn. Notebook Toshiba 3GB Ram, Intel Core Duo T5550 1,83 Ghz.
Bijna schone installatie, probleem begon nadat ik deze week een back-up heb teruggezet.

Hoi,
kijk bij services.msc of de service als opstarttype "automatisch (vertraagd starten)" heeft.
Windowstoets+r
typ
services.msc
enter
Succes.

Ja dat staat aan. Maar bij opnieuw booten staat het dan weer op uitgeschakeld.

Hoi !~

Windowstoets + R - msconfig - enter.

Tabblad opstarten; staat daar 'n vinkje voor: Microsoft S E ?

Greetz,

Harry.

Hoi,
klik eens op de link in m'n handtekening en laat die programma's eens draaien want ik krijg het idee dat het een of ander spy/malwareprogje e/o virus is dat die service steeds uitschakelt.

Helaas. MB vond wel adware.agent c:\windows\run_setup.exe, maar die lost het probleem niet op. Weer op automatisch vertraagd inschakelen
gezet, maar na opstarten staat het weer op uitgeschakeld. Ik heb trouwens Spyhunter en Adv. Windows Care altijd meedraaien.

Dan weet ik het ff niet meer.Waar je nog naar kunt kijken is of de services, waar de service van afhankelijk is, ook opgestart zijn en het type automatisch hebben. (Remote Procedure Call(RPC) en de WMI service)
Succes verder met je vraag.

Hoi !

@Microsoft SE verwijderen, register opschonen en dan opnieuw installeren al geprobeerd ?

Greetz,

Harry.

Nog even een vraag. Is security center een onderdeel van Security essentials?
Microsoft SE staat niet in mijn lijst geïnstalleerde progs.

Hoi,
security center heet nu "onderhoudscentrum" ja Microsoft houdt ervan om bij elk nieuw OS dingen te herbenoemen. (om het de gebruiker makkelijker/begrijpelijker te maken,zeggen ze) Ga,via het configscherm,naar het onderhoudscentrum daar staat ook de "probleemoplossing" e.d. ook kun je hier de instellingen van het onderhoudscentrum wijzigen.Ga daar maar eens een kijkje nemen.

Instellingen kunnen niet gewijzigd worden (behalve gebruikersaccountbeheer) alles is grijs.

Welke versie heb van Win7? Heb je een account met adminrechten of een standaardaccount?

Je hebt Win Adv Care o[p je pc,is het mogelijk dat daar een optie in zit om je onderhoudscentrum (serurity center) uit te schakelen? Ik ken het programma van enkele jaren geleden uit m'n experimentfase het zal intussen wel veranderd zijn.
Start eens op in de veilige modus en kijk eens of bij het onderhoudscentrum nog alles grijs is.

Nee ook niks. SC ook daar uitgeschakeld. In onderhoudscentrum is alles zeer beperkt en worden die beveiligingsberichten niet weergegeven.
Adv.Win.Care laat niets vreemd zien.
Heb ik dan na 30 jaar computeren eindelijk eens een probleem dat ik niet zou kunnen oplossen.

Vraagje,hoe staan je UAC-instellingen? En kun je die wél veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan