Windows Security Service-Center kan niet worden gestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Sinds gisteren kan Windows Security Service-Center niet gestart worden. Windows Defender kan ik ook niet meer inschakelen. Ik heb Malwarebytes Anti-Malware laten draaien en die kon niets vinden. Ccleaner heb ik ook laten draaien en heeft een heleboel rotzooi er af gegooid. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Kunt u mij misschien helpen ?

Hoi,
scan eens met Mbam in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot).

Dat zou iedere computer moeten kunnen, sommige merk-pc's hebben daar een andere toets voor. Of krijg je specifiek het bericht dat de pc niet in de veilige modus kan starten?
Dus wat is het merk/type van je pc/laptop?

Ok, even een aanvullende vraag:

Wat voor AV/IS heb je geinstalleerd? Sommigen daarvan schakelen nl. (vaak illegaal, onterecht & onnodig, & zonder de gebruiker te informeren) zowel Windows Security Service-Center & Windows Defender uit onder het mom van dat het tot conflicten met die AV/IS leidt (terwijl het in feite onzorgvuldig programmeren van de AV/IS-producent is).

Grote bekende daarin is Symantec Norton, alhoewel die het vooraf tenminste nog vraagt of het daarvan het beheer mag overnemen.

Dan zal dat wss in dit geval niet de oorzaak zijn.
Kun je eens in de logboeken kijken of daar specifieke foutmeldingen over gegeven worden?
Uitvoeren of run>eventvwr.msc>enter
Kijk onder Windows logboeken bij systeem of toepassing.

Ok, vermoedde het al:

Ik weet niet of dat de betaalde versie is, zoja maak je abonnement op, maar deinstalleer die, herstart, Ccleaner eroverheen, herstart.

Na deinstallatie werkt alles weer zoals het hoort.

Goed & gratis AV/IS-alternatief is Avast! Free (doet zelfs ook e-mail). MSE is de enige die, wetende wat het doet, Windows Defender mag uitschakelen.

P.S:
Nee die staat er al lang op.
Dan staat het al net zolang uit...:eek:

Ik dacht dat AVG goed was. Wat is er dan niet goed aan AVG ? Ik heb ook een bestandje in Windows staan en die kan ik met geen mogelijkheid verwijderen.Het bestandje heet $NtUninstallKB56993$. Ik hoor wel weer van u.

Laatst bewerkt:
Doe voor te testen AVG eens uitschakelen onder msconfig>opstarten. Kijk of je het security center en Windows Defender dan wel aan de gang krijgt.

AVG is echt niet goed, veel te zwaar van footprint en maakt je pc trager en veroorzaakt ook fouten in je windows zoals je beschrijft... gebruik avast!7 free edition en je pc is weer snel,clean en inorde...;)
wat ik zou doen is avg verwijderen , ccleaner erover heen en dan avast erop zetten en klaar is kees ....

Ik heb AVG uitgeschakeld en Windows Security Service-Center en Windows Defender weer gestart maar dat ging niet.

Avast 7 free edition is dat alleen een antivirusprogramma of is dat compleet en waar kan ik dat dan downloaden ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Comodo Firewall is die gratis of moet je die kopen ? Wat is het beste firewall programma, liefst Nederlands ?

Firewall is gratis en in het Nederlands, bij de tab meer>voorkeuren kun je de taal instellen.
Maar ik dacht, als ik het goed heb, dat bij installeren dit automatisch gebeurt.
Het beste, ja dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur, de een vindt zus en de ander weer zo. Het is een uitstekende firewall die doet wat hij moet doen.
Als je je een beetje in de configuratie verdiept en je gezond verstand gebruikt dan heb je er verder geen last van.
Ik heb 'm al verscheidene jaren, na het falliet van andere goede firewalls of waar ineens voor betaald moest worden na overname door de grote jongens, en ik ben er zeer tevreden over.

Hoe zit het dan met de registratie van Avast , want dat moet je doen anders krijg je geen updates. Hoe zit het dan met je spyware met wat voor programma doe je dat dan ? Wat is dan het beste internet beveiligingsprogramma ? Ik heb het liefst een compleet pakket.

De registratie bij Avast is gewoon een fomaliteit, jaarlijks moet je dat opnieuw doen.
Voor een compleet pakket moet je meestal betalen en meestal zijn ze lastiger te configureren.
Alles ineen is een persoonlijke voorkeur, heb je een probleem met een onderdeel dan zijn meestal de andere onderdelen ook getroffen.
Spyware kun je met Mbam doen (zie link in m'n handtekening) dat ook gratis is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan