Windows Sercurity Center service & windows firewall werkt niet - services verdwenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
328
Binnen windows 7 heb ik in het onderhoudscentrum de melding dat de windows security-service is uitgeschakeld. Inschakelen geeft me een foutmelding.
Bij windows firewall krijg ik de melding dat niet de aanbevolen instellingen gebruikt worden van mijn computer. Wanneer ik klik op "aanbevolen instellingen gebruiken", dan krijg ik foutcode 0x80070424.
Op internet forums verwijst men naar de services die mogelijks niet gestart zijn. Wanneer ik naar services kijk, dan vind ik alvast niet 'windows firewall'. Ook zie ik geen service die verwijst naar de windows security.

Ik draai Norton 360. Iemand een idee?
 
dan krijg ik foutcode 0x80070424.

Die foutcode betekent dat je de service voor de windows firewall verwijdert hebt. Wat verwijdert is , kan dan ook niet gestart worden.

Als je die zelf niet verwijdert hebt, kan een virus dit ook gedaan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
klik eens op de link in m'n handtekening en doe anders ook een sfc /scannow.
 
sfc /scannow gaf me volgend resultaat:
Er wordt een herstelbewerking op het systeem uitgevoerd die pas kan worden
voltooid als de computer opnieuw wordt opgestart. Start Windows opnieuw op en
voer sfc opnieuw uit.

Herstart zal even moeten wachten daar ik een virus -en spywarescan aan het uitvoeren ben met Norton 360.

Ondertussen nog wat verder gezocht en volgende gevonden:
http://www.sevenforums.com/system-security/202166-unable-start-windows-firewall-2.html

De info van 'Balon' lijkt me een nuttige suggestie.


Wat me ook opvalt in deze post is het begin:
In under a day, I was infected with a virus (the Win 7 Antivirus 2012). I believe it was a false "Update Adobe Flash Player" window that did it.

Ik heb vorige week of deze week ook een update uitgevoerd van adobe. Ik vermoed dat dit van Flash was, vandaag deed ik er één van adobe reader.
De laatste dagen kreeg ik ook een aantal meldingen van Norton.
 
Ik had nog enkele problemen, vandaar ervoor gekozen om mijn pc dan toch maar opnieuw te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan