Windows server 20??

Status
Niet open voor verdere reacties.

janvandijk96

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2009
Berichten
7
Hallo allemaal,

Ik heb een oude pc die nu als mijn 'externe hardeschijf' dient, maar ik wil er graag wat meer mee doen als dat zou kunnen. Zoals bijvoorbeeld dat ik er website's op kan hosten, overal bij mijn bestanden kan, wake-on-lan eropzetten en (ik denk dat het niet kan) er spelletjes op spelen die op het beeldscherm van mijn laptop weergeven worden. Maar moet ik dan windows server 2008 of 2003 gebruiken? Ik hoop dat iemand weet hoe dit moet:confused:.

Alvast bedankt!
Jan
 
Welkom op Helpmij.:)

Wat staat er nu voor besturingssysteem op geïnstalleerd? Ik heb zelf mijn oude systeem gewoon van Windows Xp pro SP2 voorzien en kan via Remoted Desktop Connection" de server vrijwel overal vandaan benaderen. Hierop draait ook mijn website. voor de website gebruik ik een klein programmaatje AnalogX Simpleserver.
http://www.analogx.com/contents/download/Network/sswww/Freeware.htm

Tevens via de volgende site een gratis alias website adres gemaakt;
http://www.dyndns.com/
De verwijst via het aangemaakte adres door naar het IP-adres van de pc.
 
Ik heb er nu windows server 2003 op staan :). Bedankt voor je antwoord, ik wist niet dat het zo makkelijk was:D. Maar met die games, is dat mogelijk of is daar nog niets voor bedacht? EDIT: Het kan wel via die remote desktop toch? Maar dat heeft toch niet zo'n goed beeldkwaliteit?
 
Laatst bewerkt:
Games/films zal niet gaan met Remote control.
 
Hoi allemaal,

Ik heb windows xp ff opnieuw geinstaleerd op me oude pc die ik als server gebruik. Nu wil ik dus bestanden delen ( net als voorheen ) Maar ik zou het erg fijn vinden als ik er bijvoorbeeld progamma's op kan instaleren. Kan ik mischien ook de cd speler delen? Aangezien ik een eee 701 heb heeft die geen cd speler :p. Alvast bedankt voor het antwoord :)
 
Laatst bewerkt:
CD / DVD speler kun je ook delen. Op dezelfde manier als een hardeschijf / partitie.
 
Wake on lan bij opstarten?

Kan ik ook automatisch als mijn als ik mijn laptop opstart mijn serverpc op laten starten? Met wake on lan toch??
 
Laatst bewerkt:
Dit kan met Wake On Lan ja, als je het op beide geinstalleerd hebt en het netwerk is gerealliseerd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan