windows server 2003 blokeerd drivers (code 48)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Red Sackles

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Berichten
2
Hallo,

Ik ben bezig een server op te zetten ter ondersteuning van radio uitzendingen. Natuurlijk heb ik dat eerst op mijn eigen machine grondig getest en dat ging (uiteindelijk) allemaal goed.

Nu kan ik zoiets niet van huis uit hosten dat is natuurlijk lang niet zo betrouwbaar als in een data center dus heb ik een vps gehuurd. de test omgeving en de vps die ik heb gehuurd zijn allebei hetzelfde namelijk, Windows server 2003 32 bit enterprise edition servicepack 2.

echter bij het instaleren van de software/drivers op de gehuurde vps kom ik het volgende probleem tegen.
de drivers die de software ondersteunen worden niet geladen. Een kijkje in aparaatbeheer en ik zag een hoop uitroep tekens, ook bij apparaten en drivers die ik niet geherinstalleerd heb maar de ISP geherinstalleerd heeft.
allemaal met dezelfde foutmeliding
The software for this device has been blocked from starting because it is known to have problems with Windows. Contact the hardware vendor for a new driver. (Code 48)
Nou weet ik zeker dat de drivers geen problemen veroorzaken het test systeem heeft hier 4 maanden lang gelopen zonder ook maar een hik te geven. het zijn echter wel allemaal niet microsoft getekende drivers die geweigerd worden. Wat mij eerder doet vermoeden dat het een verkapte manier is om mensen te dwingen hardware en software van de microsoft ondersteunde lijst te kopen (echter daar bied microsoft geen passende software voor onze toepassing).

Die drives zijn nodig om geluid te kunnen gebruiken in een virtuele machine (NEE geen geluid via RDP onze aplicatie/service heegt het geluid nodig niet de beheerder). Ook tight vnc heeft een virtuele vidoe kaart driver nodig om zo eficenter en vooral sneller te werken. vnc hebben we weer nodig omdat RDP je een virtuele desktop omgeving geeft waar je geen toegang hebt tot de geluids kaarten maar alleen tot een RDP geluidskaart, met als gevlog dat software voor het verwerken van de stream niet werkt. VNC geeft direct togang tot de desktop alsof men lokaal aanwezig is wat het probleem oplost.
(dat is in het kost het waarom de driver noodzakelijk zijn anders word dat al een thread op zich)

Nou waar heb ik dan hulp bij nodig?
De ISP begrijpt kennelijk het probleem niet alles wat zij boden wat een handleiding om geluid in RDP te krijgen dat het ik dus niet nodig. Ik moet een manier zien te vinden om deze nogal vervelende controle uit te schakelen of te omzeilen.

hier is wat ik tot dusver geprobeerd heb.
driver signing uitschakelen : dit had alleen inlvoed op het instaleren van de drivers dat ging dan verder ook goed maar deze worden nog steeds niet geladen.
DEP (data execution prevention) uitschakelen: ook dit mocht niet baten.

nu heb ik al een tijdje op google zitten zoeken en daar bleken verschillende mensen hetzelfde probleem met vista en Windows 7 te hebben en die zouden dat door middel van "Bcdedit.exe" hebben kunnen oplossen. hoe precies heb ik echten niet kunnen achterhalen ook is Bcdedit.exe geen standaard onderdeel van windows server 2003, ook is heb programma volgens mij alleen bedoeld om de het opstarten van het os te beinvoelden hoe of wat dat te maken heeft met het blokeren van drivers is me niet duidelijk.

Graag hulp bij het geladen krijgen van de drivers.

Reacties in de trant van ga naar je leverancier en vraag om nieuwe drivers zijn niet behulpzaam, Dat is heb ik al geprobeerd de software is de meest recente verzie en werkt uitstekend op machines die deze controle kennelijk niet uitvoeren.
 
Uiteindelijk heeft de service provider onderzoek gedaan en zij stellen dat het een beperking van hun virtualisatie pakket is.
het systeem wat zij gebruiken voor hun virtualisatie Virtuozzo staat het niet toe om eigen drivers in te laden.
Dit klinkt voor mij vreemd aangezien een VPS toch onafhankelijk zou moeten zijn van de host waar het op draait of de manier van virtualiseren, kennelijk is dit bij Virtuozzo niet helemaal het geval.
Ik heb ondertussen een proef periode aangevraagd bij een andere provider.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan