Windows Server 2003 Enterprise

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanleeuwen254

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Berichten
243
Hallo allemaal,

Ik heb de trial van de enterprise versie gedownload, maar ik wil dit product gaan kopen.
Onderin staat:
Windows Server 2003, Enterprise Editie
Evaluatie-exemplaar. Build 3790 (Service And Pack 2)

Als ik dit pakket heb gekocht, moet ik dan gewoon ergens mijn code invoeren van de gekochte versie, of moet ik hem dan upgraden?
Wat moet ik doen, of kan je het met een register aanpassing verhelpen?

Bob
 
even een tegenvraag... waarom de enterprise versie....
je hebt geen mail server nodig ?
Registeren kan in de bestaande versie.....
bij serverbeheer heb je een optie....
 
Ik wil graag een AD hebben, en voor de mail wil ik graag web acces gebruiken.
Daar heb ik ook nog een paar vragen over.
Maar het gaat mij om die trail eerst te opgraden naar een gewone versie
 
Je kunt Microsoft eventueel bellen over hoe en wat. en waar je het kan kopen.

Volgensmij heb je ook windows server 2003 standaard misschien is die goedkoper....

Ik gebruik ook windows server 2003, alleen dan niet de legale, maar dat denkt windows wel :D

Groetjes, Pim
 
Je kunt niet alleen de product code wijzigen nadat je het gekocht hebt. Je zult een nieuwe installatie moeten doen of anders een upgrade.

Zoals puppie al zegt waar koop je de Enterprise versie en niet de standard. Als ik je verhaal zo lees heb je volgens mij genoeg aan de standard versie.
 
Waarom heb ik genoeg aan standaard, ik wil een AD en een Exchange server, en dat its!


Dan heb je genoeg aan de standard versie, deze kun je gebruiken voor AD en ook voor Exchange.

De Enterprise is alleen intressant als je meer dan 4 processoren wilt gebruiken en meer geheugen of als je wilt gaan clusteren.
 
Oke, maar ik moet dus weer windows er af halen, maar kan ik dan wel een backup maken van de AD en van Exchange??

Dat ik het weer kan terug draaien?
 
Alleen heeft dit wel het probleem dat je nu alles opnieuw moet gaan installeren, je kunt wel een backup maken van de postbussen maar niet van de Exchange configuratie en de AD, je zult deze opnieuw moeten configureren. Daarnaast zorgt dit ook voor een beveiligingsprobleem zo gauw je Exchange toegangelijk maakt vanaf het internet, aangezien op deze server ook je AD staat.
 
Hoeveel gebruikers heeft het netwerk?

Het is wellicht te overwegen om naar SBS2003 te kijken mits je niet meer dan 1 domaincontroller wilt hebben.
 
We hebben 5 gebruikersaccounts nodig, en maar een domeincontroler.
En dat backupen hoe doe je dat??
Dan configureren kan ik zelf wel, en als ik domein dan weer de zelfde naam geef.
En ik heb hem opnieuw geinstaleert, kunnen dan alle netwerk PC gewoon weer inloggen, als of er niks gebeurt is?
 
Het backuppen van de postbussen kun je doen met exmerge van Microsoft.

En of dat de gebruikers niks merken daar kan ik niks overzeggen, dit ligt eraan wat jullie allemaal hebben ingesteld m.b.t. profielen, data, enz.
 
Hij laat soms ook gewoon niet de profielen, dan zegt hij dat hij de server niet vindt, en meldt dan aan met het bestaanden profiel dat op de PC staat..
Vreemd, en dat backupen, hoe moet dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan