Windows Server 2003 naast XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Berichten
202
Beste mensen, mijn vraag is simpel, is het mogelijk om naast Windows XP Windows Server 2003 te draaien? Uiteraard op meerdere partities.
 
Een vraag waar ik ook wel een antwoord op zou willen hebben.
Als je en Linux en Windows op 2 partities zet met een dual boot dan zou het toch ook moeten kunnen met een server?
Ik kijk met je mee.
 
Beste vraagsteller, mijn antwoord is simpel, het is mogelijk om naast Windows XP Windows Server 2003 te draaien. Uiteraard op meerdere partities.
 
Wel, hartstikke bedankt, het is inmiddels gelukt. Vroeg het me gewoon even af, voordat ik er aan zou beginnen.

Bedankt!
 
Hoe groot moet die partitie ongeveer zijn?
 
Minimaal:

1,5 GB voor computers met een x86-processor
2,0 GB voor computers met een Itanium-processor

Zelf gebruik ik altijd 10 of 20 GB voor de systeempartitie. Afhankelijk van het OS.
 
Het servergedoe zegt me nog niet zoveel maar ik veronderstel dat je ook voldoende ruimte in moet inbouwen voor eventuele files die je wilt 'aanbieden'
'K zal em daarom maar in een ruimer jasje steken.
Leuk om uit te proberen.
 
Geplaatst door Elisa
Het servergedoe zegt me nog niet zoveel maar ik veronderstel dat je ook voldoende ruimte in moet inbouwen voor eventuele files die je wilt 'aanbieden'
'K zal em daarom maar in een ruimer jasje steken.
Leuk om uit te proberen.

Ligt er aan wat je wilt doen natuurlijk.. Gebruik je hem als echte opslagserver in een netwerk moet je echt gigabytes vrij hebben... Voor een webservertje zit je theoretisch met een 5 GB schijf goed en een FTP kan ook wel in de GB's gaan lopen.
 
Eigenlijk hoop ik dat mijn zus uit Canada via die server makkelijker (zonder WinMx/Grouper/ of wat dan voor een netwerk ook) aan mijn bestanden kan komen.
Voor de rest moet ik de mogelijkheden nog echt gaan ontdekken van een server.
Het is weer een leuk speelgoedje.
 
Als het alleen om file transfers gaat kun je ook gewoon een FTP op HTTP op je XP installatie open zetten.
 
Ik ga die server maar eens installeren.
Bedankt voor je hulp XP_PC!
Nu eerst maar eens de materie eigen maken.
 
Geplaatst door Elisa
Ik ga die server maar eens installeren.
Bedankt voor je hulp XP_PC!
Nu eerst maar eens de materie eigen maken.

Suuuuucceeeeeeeees :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan