Windows server 2003 Policy probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ranniks

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
Ik ben nu bezig met policies. Ik wil dat alle gebruikers in mijn domein 1 achtergrond hebben, en deze niet kunnen veranderen. Ik ben naar users and computers gegaan, properties geklikt, group policies, edit default domain policy.

Vervolgens:

User configuration->Administrative templates->desktop->Active desktop.

Hier heb ik active desktop enabled en active desktop wallpaper op enable. Ik heb een afbeelding via paint gemaakt, opgeslagen op mijn bureaublad(van de server). Kijk maar:

http://i52.tinypic.com/2dbq9aq.png

Als ik dit allemaal doe, dan krijgt mijn user een zwarte achtergrond ipv de achtergrond die ik gemaakt heb via paint, en kan de user de achtergrond wel veranderen, alleen de kleur tenminste. Waar zit ik fout?

Ik heb nu een nieuw achtergrond gekozen, opgeslagen in een mapje in c:.

Het gekke is dat mijn admin van mijn server(die ook in het domein zit) wel de achtergrond krijgt die ik heb gekozen, maar mijn client niet.

Het gaat hier om de volgende OS:

Windows server 2003
Windows 7

Dit allemaal via virtual pc 2007. Ik hoop dat dit voldoende informatie is om het probleem op te lossen.

Laatst bewerkt:
Jou cliënten hebben die foto niet lokaal, jij verwijst nu naar een lokale afbeelding, als je hem in een netwerk map zet en dat als pad intypt moet het als het goed is werken.

Het is inderdaad zoals je zei, moest hem op netwerk folder zetten. Het is inmiddels gelukt, hartstikke bedankt.

Daar ben ik weer....

Zelfde probleem, alleen nu volledige zwarte achtergrond.

Verschil tussen nu en toen is dat ik nu mijn network op local heb staan, dat moet van school.

De client kan de afbeelding vinden op het netwerk, shared folder staat die.

Alles is gewoon goed. Een klasgenoot vertelt mij dat het iets te maken heeft met een bug in windows 7?

Ik vind het heel vreemd aangezien het thuis, op mijn eigen netwerk wel lukt, de achtergrond.....

Waar kan ik fout zitten?

(het is trouwens een bmp file.)

Edit:

Als ik bij me windows 7 client, config scherm -> achtergrond wijzigen klik, dan staat er dat de afbeelding die ik via de server gekozen heb, geselecteerd staat als achtergrond voor de client, echter hij laat niets zien. Bij afbeelding locatie(client achtergrond), zie ik de link naar de afbeelding op het netwerk(shared folder).

Edit 2:

Ik moest een fix van microsoft installeren, heb ik gedaan, en het probleem is opgelost!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan