windows server 2003 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rocado12

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2011
Berichten
5
Hallo allen,

wij hebben op de zaak een windows server 2003 draaien. ne met regelmaat 1 a 2x per week valt de verbinding helemaal weg met het netwerk ne internet.

op de pc's in het netwerk kun je niet meer op de server komen,
en de server heeft dan zelf ook geen verbinding meer met internet.

het is ooit geinstalleer door een it bedrijf maar die vragen grof geld voor een ventuele oplossing. daarom hoop ik dat er iemand hier is die mij opweg kan helpen waar of ik dit moet zoeken/oplossen.

Met vriendelijke groet

Rob
 
Dit lijkt op een probleem van Windows zelf en niet zo zeer het server gedeelte. Het kan bijvoorbeeld komen doordat de DHCP steeds een nieuw ip moet krijgen. Hoe los je het probleem elke keer op?
 
Wat vind je voor meldingen terug in the eventlogs (eventvwr.msc) op het moment dat de verbinding weg valt ?

Groeten Marcel
 
Het is een bedrijfsserver, dus ik adviseer er niet mee te knutselen. Voor je het weet werkt de server helemaal niet meer en dan blijkt dat de kosten van een professional toch opeens zo hoog niet zijn, afgezet tegen de schade die je dan lijdt.


En ik wil mijn mede helpmijers niet afvallen, maar wanneer heb je voor het laatst een server op DHCP gezien? Eerlijk antwoorden...
 
Dit lijkt op een probleem van Windows zelf en niet zo zeer het server gedeelte. Het kan bijvoorbeeld komen doordat de DHCP steeds een nieuw ip moet krijgen. Hoe los je het probleem elke keer op?


door elke keer de server opnieuw op te starten.
 
Het is een bedrijfsserver, dus ik adviseer er niet mee te knutselen. Voor je het weet werkt de server helemaal niet meer en dan blijkt dat de kosten van een professional toch opeens zo hoog niet zijn, afgezet tegen de schade die je dan lijdt.


En ik wil mijn mede helpmijers niet afvallen, maar wanneer heb je voor het laatst een server op DHCP gezien? Eerlijk antwoorden...

onze server heeft ook een DHCP server draaien... :confused:
kan dat een probleem zijn dan?
 
Dit verduidelijkt misschien de oorzaak.
Wat vind je voor meldingen terug in the eventlogs (eventvwr.msc) op het moment dat de verbinding weg valt ?

Groeten Marcel
 
Het is een bedrijfsserver, dus ik adviseer er niet mee te knutselen. Voor je het weet werkt de server helemaal niet meer en dan blijkt dat de kosten van een professional toch opeens zo hoog niet zijn, afgezet tegen de schade die je dan lijdt.


En ik wil mijn mede helpmijers niet afvallen, maar wanneer heb je voor het laatst een server op DHCP gezien? Eerlijk antwoorden...

Het gaat hier om slechts 1 server, dus ga ik ervan uit dat die gewoon aan een gateway zit, als de server de enige client is van de gateway wordt er net zo goed DHCP gebruikt. Zelf gebruik ik het ook niet maar ik kom het wel eens tegen.
 
de server hangt achter een kpn zakelijk verbinding. en is dmv dhcp ingevoerd.

als foutmeldingen zijn het alleem error messages met die rode rondjes met wit kruis. morgen zal ik het rapport overzicht hier eens toevoegen.

alvast bedankt en tot morgen
 
De foutmeldingen die ik zie zijn:

een hele rits met rode rond wit kruis

type: source: event:
Error Application pop up 333
Information Service Control Manager 7036
Information WinHttpAutoproxySVC 12517
Information WinHttpAutoproxySVC 12503

hopenlijk kunnen jullie hier iets mee.

Met vriendelijk groet

Rob;)
 
The information regels heb ik niet nodig, alleen errors en warnings.

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan