Windows server 2003 sluit automatisch af (Stanby ofzo)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordiadr

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Hallo, ik heb een probleem met Windows Server 2003 Businuss Editie.
Hij zet hem eens in de zoveel tijd in standby (of uit ik weet het niet precies.......)
Dus ik had de Vraag hoe zet ik dat uit?
ik heb al bij power options gekeken daar staat het niet ......
Kan het eraan liggen dat er geen UPS buij staat ?? (UPS is een groote batterij. dus als de stroom uitgaat blijft je server/pc nog 3 a 4 uur draaien)
Hij zecht ook bij power options dat er geen ups op staat......

alvast bedankt :thumb:

MVG, Jordi Adriaansen

Heb je toevallig 2 businuss edities draaien in 1 netwerk omgeving?

Heb je toevallig 2 businuss edities draaien in 1 netwerk omgeving?

ja dat klopt...... die andere regelt de dns etc etc gewoon de hoofd server dus....
die andere waar ik dat probleem mee heb draait gameservers en TS servers......
dus dat is best vervelend.... als je dan aan het gamen bent....
de hoofd server heet martech.local ofso en ik heb de gameserver(waar ik het probleem mee heb) martech1.local genoemd.....

MVG, Jordi

Tja ik heb wel eens gehoord dat je geen 2 small business servers in 1 netwerk omgeving kan draaien, een soort beveiliging van de small business licentie. Dus gaat hij vanzelf uit.
Op zich is het niet nodig toch om een server versie van windows te gebruiken om een TS server en gameserver te draaien, deze draaien ook onder XP.

Tja ik heb wel eens gehoord dat je geen 2 small business servers in 1 netwerk omgeving kan draaien, een soort beveiliging van de small business licentie. Dus gaat hij vanzelf uit.
Op zich is het niet nodig toch om een server versie van windows te gebruiken om een TS server en gameserver te draaien, deze draaien ook onder XP.

kan ik die beveiliging niet omzeilen ofzo?
het heeft me namelijk heel veel moeite gekost om deze server te instaleren :shocked:
en dan gaat het weer heel veel moeite kosten om xp erop te instaleren:confused:

MVG, Jordi

Laatst bewerkt:
Niet dat ik weet maar ik weet ook niet zo heel veel :p
Toen in ons bedrijf een nieuwe SMB 2003 server is neergezet toen was het migreren van alle accounts en bestanden een lastig verhaal omdat de 2 servers niet tegelijk aan konden staan.

Je kan proberen je IP adres van de server in een andere range te zetten, dus 192.168.1.xxx naar 192.168.2.xxx aleen wordt dan de verbinding naar je internet modem een beetje lastig.

Niet dat ik weet maar ik weet ook niet zo heel veel :p
Toen in ons bedrijf een nieuwe SMB 2003 server is neergezet toen was het migreren van alle accounts en bestanden een lastig verhaal omdat de 2 servers niet tegelijk aan konden staan.

Je kan proberen je IP adres van de server in een andere range te zetten, dus 192.168.1.xxx naar 192.168.2.xxx aleen wordt dan de verbinding naar je internet modem een beetje lastig.

ok...... maar veranderd mn net ip dan ook??
dat heb ik namelijk liever niet......

MVG, Jordi

Nee je net IP krijg je van je provider, alleen moet je er voor zorgen dat je in je modem/router je game poorten en TS poorten doorzet naar het IP adres in die andere range.
Je moet dan ook je netwerk adres van je server handmatig vastzetten ( dus niet via verkrijgen de DHCP van je modem/router )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan