Windows Server 2003 Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

durkp

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2007
Berichten
14
Hallo Helpmij-ers,,

Ik ben thuis bezig met een server voor de radio. Alles ingesteld, en alles lijkt te werken, maar nou loop ik tegen een probleem op. Eerst kon ik niet in het domein komen, toen ineens wel, maar nu wou ik vandaag weer testen maar nu kan ik er niet in komen.

Ik krijg de foutmelding telkens:


Code:
Note: This information is intended for a network administrator.  If you are not your network's administrator, notify the administrator that you received this information, which has been recorded in the file C:\WINDOWS\debug\dcdiag.txt.

The following error occurred when DNS was queried for the service location (SRV) resource record used to locate a domain controller for domain radigasterlan.lan:

The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.radigasterlan.lan

Common causes of this error include the following:

- The DNS SRV record is not registered in DNS.

- One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:

radigasterlan.lan
lan
. (the root zone)

For information about correcting this problem, click Help.
Ik draai de server met windows server 2003 standaard.

Kan iemand mij de oorzaak vertellen van dit probleem? Ik heb het forum al doorzocht, en die dingen geprobeerdt, maar helpte niet echt.

Groeten Durk
 
Lijkt mij dat het ip-adres van de W2003 server (die ook DNS-server moet zijn voor het domein) niet als eerste DNS-server op het werkstation staat ingesteld.
Zorg ervoor dat dat het geval is.

Tijs.
 
Lijkt mij dat het ip-adres van de W2003 server (die ook DNS-server moet zijn voor het domein) niet als eerste DNS-server op het werkstation staat ingesteld.
Zorg ervoor dat dat het geval is.

Tijs.

Ik heb 2 LAN verbindingen er in.

Lan verbinding 2 - Internet
Lan verbinding 5 - netwerk

het ip van 2 is 192.168.1.4
En in DHCP heb ik ingesteld dat de router op het ip: 192.168.0.1 zit, en daar is hij dus ook op ingesteld.

Ik moet dus op het werkstation een DNS invullen 192.168.0.1
 
Ik heb 2 LAN verbindingen er in.

Lan verbinding 2 - Internet
Lan verbinding 5 - netwerk

het ip van 2 is 192.168.1.4
En in DHCP heb ik ingesteld dat de router op het ip: 192.168.0.1 zit, en daar is hij dus ook op ingesteld.

Ik moet dus op het werkstation een DNS invullen 192.168.0.1

Ik schreef het toch duidelijk: De eerste DNS server moet het ip-adres van de server zijn (waar ook DNS voor het domein op moet draaien).
Als 2de DNS server mag dan evt. het ip-adres van de router worden aangegeven.
 
Ik schreef het toch duidelijk: De eerste DNS server moet het ip-adres van de server zijn (waar ook DNS voor het domein op moet draaien).
Als 2de DNS server mag dan evt. het ip-adres van de router worden aangegeven.

Ik heb het geprobeert, maar ik krijg het zo niet voorelkaar...

Ik heb de DHCP scope staat op 19.168.0.0
De poorten voor de computers beginnen bij 192.168.0.10

Bij DHCP staat als router ingesteld 192.168.0.1 en die staat bij lan verbinding 5 ook ingesteld.

De server krijgt via 192.168.1.4 internet.

Wat doe ik fout?
Kan iemand uitleggen hoe ik mij wel kan aanmelden bij het domein. Op dit moment snap ik er niet zoveel meer van, naar mijn idee heb ik alles al geprobeerd
 
Ik heb het geprobeert, maar ik krijg het zo niet voorelkaar...

Ik heb de DHCP scope staat op 19.168.0.0
De poorten voor de computers beginnen bij 192.168.0.10

Bij DHCP staat als router ingesteld 192.168.0.1 en die staat bij lan verbinding 5 ook ingesteld.

De server krijgt via 192.168.1.4 internet.

Wat doe ik fout?
Kan iemand uitleggen hoe ik mij wel kan aanmelden bij het domein. Op dit moment snap ik er niet zoveel meer van, naar mijn idee heb ik alles al geprobeerd

Vertel eerst eens hoe je het bedacht had met de netwerken:
Het 192.168.0.x netwerk voor het Windows domein en het 192.168.1.x netwerk voor Internet??????

Dat gaat niet fijn werken, als je nog wilt dat de werkstations óók nog Internet moeten hebben.

Beter in dat geval alles in 1 netwerk zetten, namelijk het netwerk waar je router in zit (dus blijkbaar 192.168.1.x), opletten dat de server een vast adres heeft, en je DHCP scope aanpassen op de nieuwe netwerkstructuur.

Succes,

Tijs.
 
Vertel eerst eens hoe je het bedacht had met de netwerken:
Het 192.168.0.x netwerk voor het Windows domein en het 192.168.1.x netwerk voor Internet??????

Dat gaat niet fijn werken, als je nog wilt dat de werkstations óók nog Internet moeten hebben.

Beter in dat geval alles in 1 netwerk zetten, namelijk het netwerk waar je router in zit (dus blijkbaar 192.168.1.x), opletten dat de server een vast adres heeft, en je DHCP scope aanpassen op de nieuwe netwerkstructuur.

Succes,

Tijs.

Dus eventjes om alles duidelijk te maken,,

dus een nieuwe scope aanmaken met bijvoorbeeld het IP:

10.0.0.x
 
Als je router ook in het 10.0.0.x netwerk zit (bijv. onder 10.0.0.138):

Inderdaad zo'n scope aanmaken, en natuurlijk ook je server zo'n 10.0.0.x vast ip-adres geven.

Let even op: Het normale subnetmasker voor een 10.x.x.x netwerk is 255.0.0.0, dus niet 255.255.255.0, die geldt voor 192.168.x.x netwerken. Kijk eerst even op je router welk subnetmasker die heeft op de LAN-kant van zijn verbinding.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Weer een vraag:

Hoe moet ik mijn netwerkkaart voor het netwerkinstellen? Als ik die op auto doen dan krijg hij dus een ip, maar dan kan niemand er op komen....

Dus hoe moet ik hem instellen als ik een DHCP scope heb in 10.0.0.x

Kan iemand dat mij vertellen... of dat iemand een mooie tutorial heeft waar alles over DHCP en domein instaat
 
*update*

Alles is nu opgelost, waarschijnlijk heb ik een fout gemaakt met het instellen. Ik heb vandaag de server op nieuw geinstalleerd en alles werkt nu..

Iedereen bedankt voor jullie hulp
 
Fijn dat de tips je geholpen hebben. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan