windows server 2003 -> windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xepra

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
hoi allemaal,

netwerk opstelling:
1x server 2003 ISA
1x server 2003 AD, DHCP, DNS
1x server 2003 AD
2x windows 7
1x windows xp

ik heb een probleem met mijn windows 7 als ik inlog op het domein van mijn servers dan krijg your logged in with an temp profile.

kan iemand mij hier wat meer uitleg overgeven want ik kom er niet uit heb al van alles geprobeerd. opnieuw computer aan domein toegevoegd nieuwe user aangemaakt maar hij blijft het doen.

help aub.

alvast bedankt door xepra

Onduidelijke vraag:
a. Gebruik je zwervende profielen? Indien ja, maak eens een nieuw gebruikersaccount waarbij géén zwervende profielen worden gebruikt en kijk of je daarmee kunt inloggen.
b. Indien zwervende profielen: Meld ons wat er staat in de instelling m.b.t. de opslaglocatie van het zwervende profiel. Ideale manier is het in te stellen als:
\\server\gedeeldemap\%username%
c. Houd voor ogen dat voor Vista en W7 profielen een profielmap XXXXX.v2 wordt aangemaakt, dus niet (zoals in XP en W2000 profielen) een profielmap XXXXX
Dit omdat de profielen van XP en W2000 niet compatible zijn met die van Vista en W7.
d. Welke meldingen staan in de logboeken van Windows 7? [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe
Kijk in de sectie Windows-logboeken -> Systeem en Windows-logboeken -> Applicatie (of Toepassing, weet de juiste naam niet) voor foutmeldingen en waarschuwingen rondom de tijd van opstart van de pc en rondom de tijd van aanmelden als gebruiker (waar dus die melding bij ontstaat over tijdelijk profiel)
e. Heeft de gebruiker wel schrijf-rechten etc. op de map waar zijn profiel moet komen te staan (zeker van belang bij zwervende profielen).
f. Is de eerste DNS-server in de IPv4 instellingen van de W7 computer wel het ip-adres van wat jij noemt "server 2003 AD, DHCP, DNS"? Ik neem aan van wel, want anders kan je de W7 computer niet in het domein indragen, maar check het nog eens na.

We horen het wel.

Tijs.

re

de reden dat je op een zwevenprofiel komt is de volgende

als je aanlogx op xp krijg je een userprofile bv dummy.account
doe je dit op windows 7 krijg je dummy.accountv2
als je de eerste maal inlogd op windows 7 heeft dig geen probleem maar als je de volgende keer nogmaals inlogd onder xp dan krijgen we een probleem windows server 2003 is niet in staat om van uit zichzelf te gaan weten op welke userprofile hij moet terechtkomen dan is het nu aan de system admin om dit zelf te gaan beslissen wat hij nu gaat doen

oplossing a)
stel een windows server 2008 AD op voor de windows 7 clients
oplossing b) verwijder het gerbuikers profile dummy.account en zet de gegevens over naar een andere share waar ze toegang tot hebben

zodanig dat windows maar 1 gebruikers profile in zijn userprofiles staat heeft dan kan terug aanmelden op het efectieve profiel

Aangezien er op dit topic niet meer gereageerd is sinds dec 2010 neem ik aan dat TS z'n probleem opgelost is
n.a.v. het antwoord van dnties. Gaat dus nu een slotje op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan