Windows server 2008 Full en Core vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hallo,

Windows server 2008 Enterprise (Full install)
Voor een project moet ik een policy maken waarmee ik een taal kan laten veranderen op een client, maar nu werkt het installeren van de language pakketten niet op deze client. Het pakket staat wel in het register, en het staat ook als keuze tussen de "verwijderen van taalpakketten" optie. Nu heb ik dus al geprobeerd een LIP te installeren, maar krijgt het niet geactiveerd. Ik heb in de taalopties alles gewijzigd, maar nu las ik dat je de optie "Display language" moet hebben onder "keyboard and languages", maar deze optie heb ik helemaal niet.

(zie plaatje zoals het hoort:)
choose-a-display-language.gif

Als iemand mij hier mee kan helpen, graag!

Windows server 2008 Enterprise (Core install)
Nu moet ik ook een core server installeren met de roles: IIS-WebServerRole, DNS-Core-Server-Role en DHCP. Nu heb ik deze wel geinstalleerd, maar deze werken nog niet echt optimaal!
De IIS server is gewoon met de basis geïnstalleerd, maar ik kom niet op de webpagina. Ik denk zelf dat ik eerst nog moet configureren, maar dit lukt mij niet. Ook probeer ik mijn FTP server werkend te krijgen voor het uploaden van pagina's, maar dit werkt ook al niet!

Deze core hangt in het domein van de Full installed server, maar hoe kan ik de DNS server van de core ook samen hangen met de DNS server van de Full server?

Ook lukt het mij niet om de DHCP service goed in te stellen met ip ranges. Ik krijg wel de scope actief, maar de ip ranges krijg ik dus niet ingesteld, of i kweet niet hoe ik die kan zien.

Ik hoop dus dat er mensen zijn die met 1 of meerdere problemen kan helpen! Ik zit heel de dag al te zoeken en te proberen, maar alles wat ik probeer werkt niet zoals beschreven wordt.

Alvast bedankt!

MVG,
Yorick

Wat betreft de core server: Hoe probeer je dit in te stellen? Allemaal via de command prompt op de server zelf? If so, het is eenvoudig om enkele aanpassingen te doen in de firewall zodat je met een MMC vanaf een andere server/client deze zaken kan inrichten. Voorbeeldje

Als je dit eenmaal werkend hebt kun je vaak een via een MMC verbinding maken met een andere computer, in jouw geval de server, en deze via de grafische omgeving dan instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan