Windows server 2008 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bokeoke12

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2010
Beste,

Ik wil op mijn oude laptop Windows Server 2008 gaan installeren. Nu heb ik via school toegang tot een site waar ik deze gratis (legaal) heb kunnen downloaden. Maar nu heb ik een .iso file gekregen. Ik vraag me nu af hoe ik deze zou kunnen installeren op die laptop. Er staat momenteel windows vista op, maar die mag er dus volledig af.

Kan iemand me hierbij helpen?

Groet,

Die ISO is een image bestand, die moet je branden op een cd/dvd. Daarna kun je WS2008 gewoon installeren, zoals je dat gewend bent van/bij windows ..

Suc6! ;)

De installatie is inmiddels gelukt. Maar ik heb nog een ander vraagje. Ik zou hem graag als server gebruiken, maar hij word nu nogal snel heet omdat de grafische kaart niet meer goed werkt. Maar om hem als server te gebruiken heb ik toch eigenlijk geen grafische kaart nodig? Is het mogelijk om deze uit te zetten?

Dat is niet mogelijk.. anders heb je geen beeld.
Misschien is het een goed plan om de laptop een schoon te maken van binnen?

Dat is al lang gebeurd en er is al vastgesteld door de computerzaak dat de grafische kaart stuk is. Maar opzich is het niet nodig om beeld te hebben, aangezien ik hem via het externe bureaublad kan bereiken.

Als je de videokaart eruit zou kunnen halen (vaak kan het niet vanwege een onboard videokaart) dan zou de laptop niet meer opstarten omdat de videokaart mist.
Oftewel: uitschakelen is niet mogelijk

Ja zoiets dacht ik al. Maar is het wel mogelijk om hem minder energie(en dus minder warmte) te laten gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan