Windows Server 2008 R2 64x (met Hyper-V) op VMWare

Status
Niet open voor verdere reacties.

dingesvandinges

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Beste allemaal,

Als ik op mijn computer direct Server 2008 installeer kan ik de functie Hyper-V installeren binnen Server 2008.

Maar aangezien het installeren van Server 2008 een testje is en ik mijn eigen PC-dingen ook nog wil doen, heb ik Windows 7 op de computer geïnstalleerd met VMware workstation (v9).

Binnen VMware heb ik dan Server 2008 geïnstalleerd, maar dan kan ik de functie Hyper-V opeens niet meer installeren/activeren. Ik krijg de volgende foutmelding:
The processor on this computer is not compatible with Hyper-v. to install ths role, the processor must have a supported version of hardware-assisted virtualization, and that feature must be turned on in the BIOS.​

De Bios instellingen van de computer zelf staan goed (execute disable bit ENABLE), dit klopt ook wel want zoals aangegeven alles direct installeren zonder tussenkomst van VMware werkt wel.

Geprobeerd om binnen VMware bij het onderdeel processor "Virtualize Intel VT-X/EPT or AMD-V/RVI" aan te vinken, maar dan krijg ik bij het starten van mijn machine de volgende foutmelding:
Virtualized Intel VT-x/EPT is not Supported on the platform.​

Waarom kan ik Hyper-V wel direct installeren op Windows Server, en niet met tussenkomst van VMware?

Processor pc: Intel Core 2 Quad Q6600, deze ondersteund VT-x.

Kan iemand mij helpen?

Inmiddels het volgende geprobeerd maar heeft helaas niks opgeleverd............

http://www.veeam.com/blog/nesting-hyper-v-with-vmware-workstation-8-and-esxi-5.html
Her werd beschreven dat je een parameter zou moeten toevoegen aan de config file (hypervisor.cpuid.v0 = "FALSE").
Echter als ik dit doe krijg tijdens het starten van de machine rechtsonder een extra melding:
value ""false"" for variable "hypervisor.cpuid.v0" is not a valid boolean value. using value "FALSE".​

Als ik de " " weghaal, waar over wordt gesproken op een ander Fora ben ik deze laatste foutmelding kwijt maar krijg nog steeds de foutmelding bij het starten van mijn machine:
Virtualized Intel VT-x/EPT is not Supported on the platform.​

Laatst bewerkt door een moderator:
The processor on this computer is not compatible with Hyper-v. to install ths role, the processor must have a supported version of hardware-assisted virtualization, and that feature must be turned on in the BIOS.​

De Bios installingen van de computer zelf staan goed (anders werkte het ook niet als ik direct Server 2008 installeer). In de Bios van VMware kan ik niks ontdekken.
Kennelijk heb je geen hardware virtualization ondersteuning op jou moederbord.(via het Bios) Windows 2008 virtueel installeren is wat anders dan direct installeren. Virtueel dien je dus een hardware virtualization ondersteuning te hebben.

Hardware enabled Virtualization – In dit geval wordt de software die de hardware verdeelt tussen de verschillende virtual machines in de hardware zelf geïmplementeerd. Voordeel hiervan is dat virtualisatie nog dieper in het systeem zijn geïntegreerd en dat het managen van de hardware resources nog minder systeemcapaciteit kost.
Bron;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtualisatie

Beste Crash,

Ik heb het volgende:
- Intel Core 2 Quad Q6600 http://ark.intel.com/products/29765 VT-x wordt ondersteund, staat ook aan in de bios (execute disable bit ENABLE)
- Moederbord Asus p5k Premium.

Ik dacht het alleen de processor bepalend was? Maar dit moederbord zou het dan toch moeten ondersteunen? Dacht dat ik dat ergens had gelezen...

Laatst bewerkt:
Je heb gelijk!

Op zoek naar een geschikt moederbord en een nieuwe processor.
Moet processor enkel Intel Virtualization Technology (VT-x) of ook Intel Hyper-Threading Technology ondersteunen?

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor je hulp Crash.

Nog één klein vraagje:
Ben al een tijdje aan het google, opzoek naar een geschikt moederbord. Voorkeur gaat uit naar Asus (goede ervaringen).
Ik kan alleen niet vinden hoe Asus deze Virtualization Technology noem in de specificaties. Heb jij enige idee?

Laatst bewerkt:
Het is een combinatie ook de processor zal het moeten ondersteunen. Socket 1155/1156/1366 ondersteunen dit. (Intel) Weet niet hoe het met AMD zit, maar dacht dat het daar over "Secure Virtual Mashine Mode" gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan