Hallo,
Sinds vandaag beschik ik over een 'verse' Windows Server 2008 VPS die in een datacenter draait. Als ik met remote desktop inlog zie ik een kale Windows 2008 versie, net alsof het mijn eigen pc zou zijn. Niets lijkt op een hostingpakket zoals je meestal een Plesk of DirectAdmin aantreft.
Ik wil hierop drie websites gaan hosten met elk een eigen domeinnaam.
Voor het voorbeeld even pietje.nl, klaasje.nl en jantje.nl één van de drie zal later ook een SSL certificaat krijgen maar dat is nu nog niet direct aan orde.
Nu heb ik XAMPP geïnstalleerd en kan ik de sites in de root map plaatsen.
- Hoe krijg ik de domeinnamen verwezen naar de specifieke submap van de root folder.
- Hoe stel ik een ftp account in voor elke domeinnaam
- en moet ik qua beveiliging nog wat regelen?
De gebruikers van jantje.nl mogen pietje en klaasje.nl natuurlijk niet zien.
Ik heb even op dit forum gezocht en zie erg veel info vooral over Linux. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Wie kan me op weg helpen?
Alle hulp is welkom. Bij voorbaat dank!
Sinds vandaag beschik ik over een 'verse' Windows Server 2008 VPS die in een datacenter draait. Als ik met remote desktop inlog zie ik een kale Windows 2008 versie, net alsof het mijn eigen pc zou zijn. Niets lijkt op een hostingpakket zoals je meestal een Plesk of DirectAdmin aantreft.
Ik wil hierop drie websites gaan hosten met elk een eigen domeinnaam.
Voor het voorbeeld even pietje.nl, klaasje.nl en jantje.nl één van de drie zal later ook een SSL certificaat krijgen maar dat is nu nog niet direct aan orde.
Nu heb ik XAMPP geïnstalleerd en kan ik de sites in de root map plaatsen.
- Hoe krijg ik de domeinnamen verwezen naar de specifieke submap van de root folder.
- Hoe stel ik een ftp account in voor elke domeinnaam
- en moet ik qua beveiliging nog wat regelen?
De gebruikers van jantje.nl mogen pietje en klaasje.nl natuurlijk niet zien.
Ik heb even op dit forum gezocht en zie erg veel info vooral over Linux. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Wie kan me op weg helpen?
Alle hulp is welkom. Bij voorbaat dank!
Laatst bewerkt: