windows server for small business en databases

• Onderwerp starter Onderwerp starter 2F4U
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

2F4U

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
dit kan misschien een domme vraag zijn maar een windows server for smal business 2003 kan deze nog met andere databanken overweg behalve een SQL database? in de standard versie zit namelijk geen sql server en een upgrade naar premium van 800 euro daar sta ik niet voor te springen.

Ik ben een newbie op het vlak van servers dus hoe meer jullie me kunnen helpen hoe beter eigenlijk.

Alvast bedankt

dit kan misschien een domme vraag zijn maar een windows server for smal business 2003 kan deze nog met andere databanken overweg behalve een SQL database? in de standard versie zit namelijk geen sql server en een upgrade naar premium van 800 euro daar sta ik niet voor te springen.

Ik ben een newbie op het vlak van servers dus hoe meer jullie me kunnen helpen hoe beter eigenlijk.

Alvast bedankt

je kunt msde erbij installeren, of mysql , het is een gewone 2003 server met alleen de berperking dat je geen ms sql kunt installeren (tenzij je de premium sql versie hebt, deze kan namelijk wel)

Frans

er zijn tal van databases, de vraag is waar je deze machine voor gebruikt en of de 'software' die er op moet draaien die alternativen ook kan gebruiken,

mysql is wat beperkt maar ondersteunt sinds v4 wel JDBC, ODBC - is er in verschillende versies, - geschikt voor simpele db's

postgresql - een veel geavanceerdere db maar wel wat lastiger te implementeren,

beiden van deze zijn in principe in de meeste gevallen gratiz te gebruiken, en zelfs programma's als MS Office en OpenOffice.org kunnen er goed mee praten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan