Windows Services/Updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingN

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Ik heb zo'n 3 maanden terug een laptop gekocht op aanraden van iemand hier. Die werkte prima tot een tijd terug. Ik ben helaas zo stom geweest om tijdens het installeren van de windows updates mijn laptop uit te schakelen, waar ik nu echt spijt, van heb.

Beetje na beetje stapelden de problemen zich op. Eerst kon ik mijn muis niet meer gebruiken, was opzich geen probleem want zonder kan ook. Bij opstarten krijg ik steeds een zwart scherm met AsusVibe2.0 werkt niet meer. Ook systeemherstel werkt niet meer naar behoren en de datum van voordat ik deze stomme fout maakte staat er helaas niet meer in.

Alleen nu komt het ergste. Ik kan geen windows updates meer downloaden, ik krijg steeds error nummer 641 : Er is een onbekende fout in windows update opgetreden. Ook werkt de windows installer service niet meer, daar baal ik echt verschrikkelijk van.

Ik heb al van alles geprobeert. Zitten klooien in 't register, bij het opstarten f8 klikken en dan computer herstellen en nog wel meer dingen. Maar tot nu toe helpt niets. Ik heb alleen gelezen dat ik misschien windows 7, de versie die ik heb, er opnieuw op moet gooien, echter heb ik geen cd daarvan.

Kunnen jullie mij hier misschien mee helpen? Anders ga ik binnenkort wel naar de computermaker, alleen probeer ik het eerst zelf te regelen.

Alvast hartelijk dank,

Nigel

Je hebt een Asus, dus ik hoop ook je Recoverydvd's gebrand.

Stel je losse data veilig en zet de recovery terug.

Systeemherstel naar een datum van voor de updates werkt ook niet?

Helaas heb ik geen recovery dvd's gebrand.. En het is al een tijd terug dat ik hem had uitgezet tijdens het updaten.. En telkens als ik zo'n update opnieuw probeer te downloaden dan maakt die een nieuw herstelpunt aan dus die oude is al weg helaas..

Je kan je recoverydvd's toch nog steeds branden?
Die software staat toch op een aparte partitie.

Ehm sorry ik heb er weinig verstand van.. Maar bedoel je dat ik nu een back-up moet maken en die op een cd moet branden? Dan neem ik diezelfde fouten toch mee in de back-up? Of moet ik via internet een herstelcd van Windows 7 zien te downloaden en dat ik daarmee aan de gang ga?

In ieder geval bedankt dat je me wilt helpen :d

Neem je handleiding er eens bij.
Of kijk bij start, Asus.

Daar vind je waarschijnlijk de handleiding.
Daar staa in hoe je de Recoverydvd's kan branden en hoe je de laptop terug moet brengen naar afleveringsstatus.
Je hebt er toch tecovery dan wel dvd's bij gekregen en moet dit tegenwoordig toch zelf doen.

Welke Asus heb je en welk besturingssysteem (32/64)?

Laatst bewerkt:
@Zoeff,

Die CD's maak je in het begin als de laptop nog schoon is.
NU heeft dat geen zin meer. Hij maakt op de CD's een image van het systeem en die is nu veranderd daar de laptop reeds in gebruik is genomen.

Je kunt hier een recoverycd downloaden. Lees vervolgens hier hoe je een iso brandt....

@dorado,

Op zich leuk maar deze bevat slechts een set tools om bekende boot en dergelijke problemen op te lossen.
Deze zet geenzins het systeem terug naar de fabrieks situatie en zet ook W7 niet terug.....

Terrabo:
Volgens mij maak je een image van de bestanden op de verborgen partitie!
Ik bedoel geen backup!

Fabricanten leveren immers om te besparen geen cd/dvd's meer bij.
Je moet zelf je recovery branden.

Maar Asus zet alles in een handleiding en de tools in start, alle programma's.
Vandaar ook de vraag welke ASUS!
Dat is althans mijn ervaring onlangs met een Asus laptop.
Nergens kwam ik tegen dat je dat persé na de installtie moest doen hoor, maar ik leer graag bij!

Laatst bewerkt:
Hoe dat bij ASUS gaat weet ik dan even niet maar bij mijn Vaio moest ik 16 GB aan data op DVD's zetten waarna ik ervan uit ga dat de recovery wel degelijk in zijn geheel op DVD geschied. Overigens heb ik voor een USB stick gekozen ;-)
Echter kan dit bij ASUS anders zijn en was ik een beetje kort door de bocht, excuses.
Desalniettemin dient het hele gebeuren wel bij het in gebruik nemen van je laptop te gebeuren en niet achteraf.....

Laatst bewerkt:
Het is al gelukt. Bedankt voor de hulp!

In de handleiding stond hoe ik de laptop terug naar fabrieksinstellingen kon zetten!

Mooi zo!
Fijn dat het gelukt is!

En brand ze voor de zekerheid ook!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan