Windows setup mag HD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimbizid

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2006
Berichten
557
Hallo allemaal,

Ik heb een pc staan waar XP op stond, omdat ik dit te langzaam vind wil ik weer terug naar 98, maar dat gaat niet vlekkenloos:confused: .
Ik had met FDISK een FAT32 partie aangemaakt en starte erna de setup.
Hij begon met configureren van de schijf (of zoiets) en ging erna formateren.
Bij 99% zei hij dat hij windows 98 niet kan instaleren op de harde schijf :confused:

Toen heb ik met FDISK gewoon alle parties verwijderd en nog een keer de setup gestart.
Zelfde verhaal...:(

Kan iemand mij helpen:(
Ik heb de pc echt nodig!!!

Karim
 
Als je met Fdisk alle partities verwijdert en vervolgens boot met een 98SE disk, dan zal het m.i. ook never gaan lukken, want je zal eerst in Fdisk (minimaal) een primaire partitie moeten aanmaken na het verwijderen van alle voorgaande partities.

Pas als de nieuwe primaire partitie is aangemaakt en geformatteerd zal de Windows installatie succesvol kunnen verlopen.
 
Ik lees wel 10 topics van je, over hetzelfde probleem, en hier had ik dat ook al uitgelegd, vraag me af, of je de reply's wel tot je door laat dringen.:confused:
 
Als je met Fdisk alle partities verwijdert en vervolgens boot met een 98SE disk, dan zal het m.i. ook never gaan lukken, want je zal eerst in Fdisk (minimaal) een primaire partitie moeten aanmaken na het verwijderen van alle voorgaande partities.

Pas als de nieuwe primaire partitie is aangemaakt en geformatteerd zal de Windows installatie succesvol kunnen verlopen.

Hoe maak ik een primare partie??

Ik lees wel 10 topics van je, over hetzelfde probleem, en hier had ik dat ook al uitgelegd, vraag me af, of je de reply's wel tot je door laat dringen.

Dat gaat over een andere computer (die inmiddels perfect werkt).
Ik had wat oude staan die niet meer functioneerde en die heb ik verkocht, maar dit gaat over mijn eigen pc.
 
Tja, je schrijft dat je reeds met Fdisk hebt gestoeid.
Als je in Fdisk zit, dan kun je na het verwijderen van oudere partities in het scherm heel duidelijk zien wat je moet doen om een eerste nieuwe primaire partitie te maken -> simpelweg kiezen voor het maken van een primaire partitie.
 
Ik denk dat ik een nogal rare versie van FDISK heb.
Ik heb al vaker dingen gehoord die in die van mij niet te vinden zijn.
Waar kan ik een goeie versie van FDISK vinden???
 
Niet!

Gewoon een bootdisk 98SE downloaden, dan krijg je Fdsik erbij!
 
Wat moet ik kiezen:
Windows 98 SE OEM | Mirror
Windows 98 SE Custom, No Ramdrive | Mirror
??
 
Hallo allemaal,

Ik heb al die tijd zitten w8en tot een vriend kwam met zijn 2de cd drive (aangezien ik geen diskette drive meer heb).
Ik heb dus de setup gestart (die nu eindelijk startte) en hij ging scandisk uitvoeren (zoals altijd).
Daar gaf hij al veel dingen die gerepareerd moesten worden.
Toen ging hij van het blauwe scherm weer naar een zwart scherm en ging hij de setup initialiseren en de bestanden uitpakken voor de setup.
Terwijl hij dat doet zegt hij:
"Packed file corrupt"
en is er weer F:> te zien. (setup is dus afgesloten).

Ik ben ook al naar FDISK gegaan en heb daar de partie verwijderd.
Toen heb ik eerst geprobeerd een primare DOS partie aan te maken, maar dat doet het niet in mijn FDISK versie.
Toen heb ik dus maar een primare FAT 32 partie aangemaakt.

Waarom gaat hij niet verder in de setup??
Moet ik een primare DOS partie maken?? (moet ik dus een andere FDISK versie zoeken)
Of is een FAT32 primare partie voldoende??

Alvast bedankt,
Karim
 
Of is een FAT32 primare partie voldoende??
Een primaire FAT32 partitie is goed,maar heb je die ook wel "actief" gemaakt.

Een voorkomende fout is,dat men direct tijdens het aanmaken en actief zetten ook gelijk gaat formatteren en dit laatste is fout.

Om te formatteren moet men Fdisk eerst opnieuw opstarten!

Uitleg Fdisk.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/598646

Lees even de "incompatibility issues".

Haal hier een "Updated fdisk for Windows 98 bootdisks and/or systems for hard drives over 64 Gig"

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Als e.e.a. niet echt wil lukken,kijk dan of GParted is voor je is.

http://gparted.sourceforge.net/

Kies voor de LiveCD.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
In mijn vorige post staat "Uitleg Fdisk".Als je nu eens wat moeite doet..........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan