windows setup mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddccdd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Halloo,

Ik heb een vraagje..
Omdat mijn computer vol met fouten zit, ben ik van plan om windows opnieuw te installeren.
Ik weet hoe dit moet via de windows installatie cd maar het lukt niet.
Als ik zeg maar in het windows xp setup menu ben waar ik kan kiezen uit:
ENTER Windows XP installeren
R Windows XP installatie herstellen..;
F3 Afsluiten.

druk ik op enter om Windows XP te installeren.
Maar daarna krijg ik in het volgende menu de melding:

ONBEKENDE SCHIJF (GEEN SCHIJF IN DIT STATION)

Alsik dan op enter druk op Windows XP te installeren geeft ie een fout en moet computer opnieuw worden herstart. En dit elke keer maar weer.

Terwijl ik er zeker van ben dat ik 3 partities heb. Je kunt ze wel gewoon zien met partition magic.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?:confused:
Alvast bedankt.

Groeten Pim.

Zit de schijf aan een controller of/en is het een SATA schijf? zo ja dan zul je eerst een driverdiskette voor het laden van de driver hiervoor moeten maken en deze gebruiken bij de install, op F6 drukken als je in het begin zit van de opstartprocedure.

Staan op je driver cd van de mobo bakker.

Heb je toevallig een S-ATA schijf? Hier zijn namelijk drivers voor nodig om hierop Windows te installeren. Deze drivers zijn te vinden op het CD'tje van je Moederbord, onder het mapje S-ata of iets dergelijks. Zorg wel dat je een lege floppy hebt, want die heb je eentje nodig. Als de installatie dan start, moet je volgens mij op F2 drukken als er staat: SCSI/ATAPI (?) installeren. Hierna volgt de installatie gewoon, en moet je op een gegeven moment de floppy erin gooien en de drivers inladen. Hierna zal de installatie gewoon doorgaan als het goed is! Laat even weten of het gelukt is!

Groeten,

jaa ik heb een diskette ervan gevonden.. VIA SATA RAID Driver

ik ga het nu proberen tijdens setup op f2 drukken .. kijken wat er gebeurd..

alvast bedankt en laat het zo wel weer weten wat er van terecht is gekomen!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heeel raar maar ik krijg weer die melding ONBEKENDE SCHIJF (GEEN SCHIJF IN DIT STATION)

Ik heb precies gedaan zoals moest:

tijdens laden op F6 en toen de driver toegevoegd (allebei waar Xp achter stond)
toen ging setup weer verder en herhaalde de procedure
maar kreeg weer gewoon dezelfde melding

jullie nog een idee???

Laatst bewerkt:
Dan heb je de verkeerde driver gekozen, met de goede gaat de setup gewoon verder, want dan wordt de harde schijf gezien, en nu niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan