windows setup vind geen hardeschijff!!! HELPP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thekillerx

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Berichten
12
Hallo,


ik heb hier een laptop waarvan ik de hardeschijf geformatteerd heb,
ik wil xp opnieuw installeren en moet op enterdrukken om te installeren
dan krijg ik een melding :
Windows xp installatie blablabla kan geen vaste schijf vinden blablabla
nu heb ik even rondgekeken en gelezen dat het mogelijk is dat de sata drivers
niet geinstalleerd zijn.. nu heb ik vanmiddag een externe diskettestation gekocht
om de drivers met een andere laptop op diskette te zetten en met diskettestation en een xp cd
op de andere laptop te installeren, alleen kan er niet uitkomen..
Wat heb ik gedaan?:

- Ik druk windows xp cd erin.
- Ik druk op F6 om een niet microsoft Raid stuurprogramma te installeren..
- ik krijg een melding: Setup kan het type van Een of meer in het systeem geinstalleerde apparaten voor massa opslag niet vaststellen... Ik kan kiezen tussen:

>> druk op E als u extra SCSI- adapters cd-rom stations of speciale schijfcontrollers voor het gebruik met
windows wilt opgeven.

>> Druk op enter als u geen ondersteuningdiskettes van de fabrikant van apparaten voor massa opslag hebt of
geen extra apparaten voor massa opslag wilt opgeven
- Ik neem aan dat ik op "E" moet drukken en dat doe ik vervolgens..
- ik krijg de melding: Plaats een diskette met de naam door de fabrikant geleverde diskette voor hardware ondersteuning in station a..
- ik heb nu de diskette geplaats met de sata drivers erop..
- Ik druk op enter om ze te installeren.
- nu krijg ik een melding u wilt met behulp van een diskette of cdrom van een adapter fabrikant een SCSI- adapter voor gebruik met windows configureren. Selecteer de gewenste SCSI-adapter in de volgende lijst of druk op esc om naar het vorige scherm terug te keren.
onderaan staat dus de volgende lijst:

Intel(R) 82801FR SATA RAID Controller ( Desktop ICH6R )
Intel(R) 82801FR SATA AHCI Controller ( Desktop ICH6R )
Intel(R) 82801FBM SATA AHCI Controller ( Mobile ICH6M )
Intel(R) 82801ER SATA RAID Controller ( Desktop ICH5R )

ik moet geen RAID hebben want heb maar 1 schijf ( als ik het goed begrepen heb is RAID dat je van 2 schijven 1 maakt. )
dus ik probeer voor de aardigheid SATA AHCI controller voor desktop

ik krijg de melding: Setup zal ondersteuning voor deze hardware voor massa opslag installeren :
Intel(R) 82801FR SATA AHCI Controller ( Desktop ICH6R )

ik krijg wéér dat verhaaltje druk op E of op enter ( wat ik al eerder zei. )
dus ik druk de E nogmaals in.. en selecteer hetzelfde ( Intel(R) 82801FR SATA AHCI Controller ( Desktop ICH6R ) )

Nu krijg ik ( letop ! :p )

Windows beschikt over een stuurprogramma dat u voor Intel(R) 82801FR SATA AHCI Controller ( Desktop ICH6R ) kunt gebruiken.

Als de fabrikant van het apparaat niet uitdrukkelijk de voorkeur aan het stuurprogramma op de diskette of cd rom geeft, word u aangeraden om het stuurprogramma van windows te gebruiken.

nu heb ik 2 keuzes : S= Stuurprogramma op diskette
ENTER= Stuurprogramma van windows
als ik de S indruk gebeurt er niks.. op enter krijg ik wéééér dat verhaaltje van druk op E of op enter..


WHO CAN HELP MEEE!!!!!!


Mvg, Angelique
 
probeer misschien toch maar is met die RAID drivers ipv SATA. Ik heb het bij mijn vorige pc ook altijd gehad bij het installeren van Windows, dat ik gewoon de RAID divers nodig had, en ik had ook maar 1 HD. Grote kans dat het dan wel werkt.
Anders als je toch nog problemen hebt, kan je beter met NLite de drivers slipstreamen.
 
re

bedankt voor je reactie,
maar denk niet dat dit gaat helpen, alle keuzes die ik probeer krijg ik:
S= Stuurprogramma op diskette
ENTER= Stuurprogramma van windows
als ik de S indruk gebeurt er niks.. op enter krijg ik wéééér dat verhaaltje van druk op E of op enter..

dat stukje herhaalt zich bij elke keuze..
zou je iets voor mij willen doen ?
stap voor stap uitleggen hoe je slipstreamt met mlite of hoe dat ook heet?
leg het anders globaal uit dan zoek ik het ook ff uit..
Thnx!

Mvg,
 
kheb op deze pc trouwens geen framework 2, en geen legale windows.. dus gaat moeilijk omdat je framework nodig hebt voor nlite en legale windows voor framework :p
is er een alternatief?
 
Waarom druk je op F6 als je geen raid wilt installeren (en dit ook niet kan omdat je maar 1 schijf hebt) ??
Gewoon cd erin en opstarten moet toch lukken!?
Stond er al xp op of was dit normaal een vista laptop?
Om welk type / model laptop gaat het hier?
 
Waarom druk je op F6 als je geen raid wilt installeren (en dit ook niet kan omdat je maar 1 schijf hebt) ??
Gewoon cd erin en opstarten moet toch lukken!?
Stond er al xp op of was dit normaal een vista laptop?
Om welk type / model laptop gaat het hier?
Niet altijd hoor, er zijn genoeg pc's waarbij je altijd de Sata drivers moet laden om xp te kunnen installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan