Windows Shell doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

EnteteX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
LS,

Sinds ik mijn internet explorer van de nieuwe beta versie heb gedeïnstalleerd naar de vorige versie (dus van IE8beta naar IE7) Heb ik een ander lettertype voor zowat alle windows applicaties.
Het begint bie het opstarten, Daar Zij de letters van bijvoorbeeld "Uw persoonlijke instellingen worden geladen" niet zoals normaal, maar cursief. En in Internet Explorer kan ik geen info invullen in bijvoorbeeld zoekbalken en kan ik geen dropdown menus openen. Tevens is hier het standaard lettertype veranderd. Ook hier is het cursief.
Ik heb dit alles proberen recht te zetten met Systeemherstel. Maar daar wordt het datumvak niet meer weergegeven en kan ik ook geen herstelpunt selecteren.
Ook in Windows Live Mail doet zich dit probleem voor. Het lettertype is anders, Windows genereert geen links om op te klikken binnen de berichten en ik kan ook geen tekst selecteren.
En zelfs in firefox, wat helemaal losstaat van MS, Is het lettertype corrupted!

Als iemand ook maar een oplossing heeft, post dan plzzz, ik heb deze pc hard nodig en zoek nu al een tijdje naar een oplossing!

grzz, EnteteX

Is het niet zo dat als je je op het pad van Béta programma's begeeft je jezelf onder de groep van testers mag scharen.
Béta versies bevinden zich nog in de ontwikkelingsfase, waarvan niemand weet wat er kan gebeuren.
Daarom een "must": Voordat je Beta programma's gaat uitproberen, maak je altijd eerst een goede backup, zodat je alles terug kunt zetten naar de originele situatie.

Dus, zet deze Backup even terug en alle problemen zijn als het goed is opgelost.

Ik heb ook wel een backup maar dat zijn enkel "bestanden als in mijn documenten".
Hoe het systeem er uit ziet veranderd niet.
Daarom wou ik ook "systeemherstel" van MS windows proberen, maar daar kan ik dus niets mee op dit moment.

... Ik vrees dat het enige wat nog kan helpen is: Het opnieuw installeeren van MS Windows XP.

Weer ff een update:

Ik heb viavia weer een installer kunnen bemachtigen voor IE8beta2, en heb deze geinstalleerd. Nu kan ik wel weer gewooninternetten, alle shell opties doen het weer gewoon (dropdowns, selectievakjes, tekstbalken, het selecteren van tekst...). Maar ik zit nog steeds vast aan het lettertype.

Is er iets in het register oid waar dit gecontroleerd wordt?

LS,

Ik kwam vandaag tot de conclusie dat er meer dan alleen hetuiterlijk van mn naar de knoppe was. MSWindows kon vandaag ook geen stuurprogamma laden voor mn cd speler. (ook niet voor de virtuele drives) Ik heb na een hoop ge***** met mn usbsticks backups gemaakt van wat ik nog nodig zou kunnen hebben. Daarna heb ik MS Windows geherinstalleerd. Ik weet niet of dit alles nou was gekomen door IE8Beta, of dat mn register al naar de knoppe was. In iedergeval: De pc doet het weer, En ik ben nu updates aan het downloaden. (vooral SP2 en SP3 doen er lang over)

Als ik nog een advies zou mogen geven aan andere gebruikers:

Bedenk je goed dat bij een pc alles kaduuk kan, ookal is het van een bedrijf als microsoft.
(en ik blijf voorlopig even af van IE8 totdat er een officiele versie is.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan