Windows sidebar is niet meer op bureaublad zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

joe62

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Berichten
35
Hallo,

de windows sidebar is met geen mogelijkheid meer te activeren op het bureaublad. + en - zijn niet te vinden en als ik via de zoekfunctie de sidebar opzoek, vind ik wel de locatie. Als je deze dan open krijg ik het venster te zien waarop de de instellingen kan doen maar het is niet mogelijk om gadgets toe te voegen, verwijderen. Ik weet zeker dat dit wel mogelijk is geweest. Ik heb een systeemherstel gedaan maar zonder succes. Ook geprobeerd om bestanden terug te zetten vanuit een oudere backup. Ik krijg de melding dat bestanden al bestaan en of ik deze wil toevoegen/ kopieeren maw de bestanden zijn aanwezig. Het lijkt wel of er iets ontbreekt.

Iemand een suggestie, idee oplossing. Vind de sidebar met datum, klok en wat snelkoppelingen naar oa outlook wel heel handig.

dank Joe
 
Als de sidebar helemaal niet werkt en er dus niets zichtbaar is kun je dit proberen.
1. Open a command prompt by being Administrator (Right click on Command Prompt and click Run as Administrator)
2. CD c:\Program Files\Windows Sidebar ........(CD is a DOS COMMAND for CHANGE DIRECTORY )
3. Run these commands in this order:
1. regsvr32 -u sbdrop.dll
2. regsvr32 -u wlsrvc.dll
3. regsvr32 atl.dll
4. regsvr32 sbdrop.dll
5. regsvr32 wlsrvc.dll

Als er nog wel iets zichtbaar is maar niet te selecteren probeer dan dit eens.
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/how-to-repair-your-crashed-or-hanging-vista-sidebar/
 
Misschien een overbodige vraag joe - maar start de sidebar wel automatisch mee op?
In mijn winxp heet dat...start->uitvoeren->msconfig->tabblad opstarten en dan zien of ie erbij staat met een vink ervoor. Mocht die vink er niet (meer) staan...vinken dus en afsdluiten met een herstart.
Sxxs
 
Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem, ik heb het op de volgende manier kunnen oplossen :

Klik op Start en typ "regedit" (zonder aanhalingstekens) in de zoekbalk
Bovenin verschijnt regedit of regedit.exe. Klik hier met uw rechtermuisknop op en kies de optie Als administrator uitvoeren
In het venster dat verschijnt, gaat u naar de volgende registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Windows\Sidebar
Zoek naar de waarde TurnOffSidebar in het rechtervenster en dubbelklik hierop
Verander de waarde van 1 naar 0
Sla alles op en sluit het venster
Herstart de pc
 
Beste Mensen,

Dank jullie allen voor de respons, helemaal super!

Ik heb alle aangeboden varianten uitgeprobeerd en de winnaar is....

Telwat!!

Het heeft me wel even geduurd hoe ik ook al weer in de dosprompt moest komen maar na alle stappen gevolgd te hebben (die overigens keurig netjes door windows bevestigd werden), stond na de laatste stap binnen een fractie van een seconde de sidebar weer op het beeldschem :thumb:

Nogmaals dank allen en tot horens/ziens/mails

Joe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan